söndag 22 juli 2012

Kajsa Grytt på Hasselö.

Igår kväll åkte jag och maken tillsammans med mor och far till Hasselö för att äta grillbuffé och titta på min favorit Kajsa Grytt. Det var 6:e gången jag såg henne uppträda (5 gånger på Hasselö och en gång i hop med Malena Jönsson på visfestivalen i Västervik). De är få förunnat att få sitta i en lokal som inte rymmer så många människor och där akustiken är fantastisk till hennes röst. Det som ger det hela ett extra plus (enligt mig) är att hon sjunger, sjunger/spelar fel och börjar om flera gånger. Så härligt med någon som inte alltid behöver vara perfekt. Jag kanske inte ska nämna att mamma och pappa börjar titta på klockan INNAN hon ens har börjat spela;)

 Här var Johan snabbt framme med kameran:)
 Idag åkte jag till Björkö igen och träffade många härliga vänner. Sofie och Ulf bjöd på grillad korv och hamburgare. Vi tog oss ner till Väster sedan och jag fick äntligen dagen första kopp(ar) kaffe, avnjöt också Sofies (Matssons) goda morotskaka till kaffet:)
 Min "gamle" skolkamrat" Kire tog fram munspelet och alla barn (och även jag) blev glada över musiken.
 Svea blev väldigt snopen när Kire kunde alla barnsånger på munspelet:)
 Jag och min "skugga" Svea. Jag började kalla henne skuggan idag då hon inte går mer än ett par centimeter från mig ;)
 Tyvärr så blev Väster invaderade av en flock tjusiga kor, kalvar och tjur. Vi hann inte reagera förrens de stod ute i vattnet och sket.....;)
 Här är det verkligen vi mot dom!
 Vinsten gick till korna som också ville bada:)

 Här är snyggingen Jennifer som idag fyller 16 år! Grattis, grattis!
 Ha, ha, ha! snygg frissa va? Mor och jag i båten på väg till Hasselö:)
 Vackert i skärgården!
 "Det blåser vilda vindar, utanför mitt fönster, jag kan se hur de kränger hur de svindlar och dansar"
Jag och min bästa vän :)
Har haft två härliga dagar! Nu blir der fiske i Rånen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi tycker inte alls att det är tråkigt, men jag tycker att alla sånger låter lika. Vilka fina bilder du har tagit. kram Mor

Christel sa...

Roligt med alla olika bilder :) Synd att korna kom och störde men de ser ju ut att uppskatta badet!
Kram C

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Mamma, jag vet och det var ju lite roligt när pappa nästan skrek -Och så kom hunden in!!!! ;) Det är i alla fall kul att umgås med ER!!!

Christel- Fina kalvar och tjur ni har. Det var lätt och se vilken ko som inte passade in;)