onsdag 4 juli 2012

Vad var det jag sa????

Rätt var det är kommer "suget" tillbaka:) Jaktkläderna är väl inte riktigt samma som på hösten/vintern men bara man har kläder man trivs i är det ju okej. Hittade inte heller mina jakthörselskydd så Sveas ROSA fick duga (de som jag har på huvudet). Bildkvalite´n är kass då kortet är taget med Fredriks mobil men två årskultingar blev det och de ligger nu fint i frysen (i väntan på svar från trikinprov). Marinerade dem innan och eftersom det var två "kanonskott";) så var allt "gott" helt. De fyra bogarna hamnade i en påse och baklår samt ryggbiff marinerade i varsina påsar.
För er som undrar låg jag ner och sköt och första grisen var på cirka 75 meter och den andra på cirka 60 meter, så bössan går som den ska och det är bra! Och om ni också undrar, har jag nu skjutit 18 grisar om man räknar med masakern i vintras.......

4 kommentarer:

Filosofie sa...

Grattis grattis!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Tack Sofie!

Anonym sa...

....såg ett gäng ca 30-kilos ute på Snåret.....där skulle jag ha haft dig bak på 4-hjulingen.....då hade vi haft ett par godingar i frysen....
Grattis till finfina skott & du.....jag brukar oxå låna Filippas "små rosa".... ;o))
Ha de´ gott!!!
Kramar Pia

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Pia! Vi får väl ta en Snåretjakt någongång? Trikinprovet var okej också så snart vankas skördefest;)
Kram!