lördag 7 juli 2012

Lördag!

Kolla in sötnosen på korten nedanför (Svea), något suddig lins (kan det också vara Svea som pillat på den). Gissa om hon älskar mina gympaskor?


 Vi kom iväg till Viken vid 13,30-tiden och vi bestämde att vi skulle gå och äta lite. Vi satt ute på altanen på en av restaurangerna och beställde varsin "planka" och Fredrik en öl och jag mineralvatten. Hann vi sitta i fem minuter så ringer Fredriks telefon och en lastbil har kört fast ute vid "nya Käggla".....JÄTTEKUL-NOT! Först försökte han få tag i Bengt men han svarade inte så det var bara för Fredrik att ge sig iväg, ha, ha,ha vilket skämt! Där satt jag själv med Svea i knät, då hon blev ledsen när Fredrik gick, och käkade en jättegod planka.....ENSAM! Faan, jag tittade efter någon jag kände som kanske kunde komma och hålla mig sällskap, såg mängder med människor men ingen jag kände......När jag ätit upp och Svea lugnat sig lite kom älsklingen tillbaka....
Näe, det här inte jag längre...jag menar jag passar verkligen inte i  denna tunika......men det var lite roligt att matcha Svea. När jag kom hem drog jag av mig  den och satte på mig min älskade jeansklänning:)
                                    

 Coola brudar, va?
 Svea med nya kärleken Simon ;)
 Tre minuter innan det ringde......


 Efter käket gick vi omkring och köpte "krimskrams" och Elis lurade med Fredrik upp i denna "mackapär". Under tiden åkte Svea och Svante flygplan och det bara älskade Svea:))))

Nu har vi åter landat på vår altan och trots allt har vi haft en fin-fin eftermiddag med glada barn och svettig make, för satan i gatan vad varmt/kvavt det var i Viken, men jag klagar inte hellre det än gassande sol.
Behöver jag säga att det är underbart på altanen (med en kall öl i näven????)
Fin lördagskväll på ER!
Puss å kram!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du är jättefin.Kram mor

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Tack mamma!
Visst är det härlig färg på klänningarna? och det kanske inte ser så konstigt ut på mig trots allt? Kram K

Filosofie sa...

Ni är jättefina i klänningarna! Blogga mer! Kram Sofie