fredag 17 augusti 2012

Finns det så många bockar?????

Har ju aldrig varit ute den 16:onde och skjutit bock och i år hade jag verkligen tänkt göra det men nu känns det helt ok att INTE skjuta någon då ALLA andra tycks göra det. Finns det verkligen så många bockar på våra marker att vi kan ha fri avskjutning? När jag ser alla på fb som lägger upp fina bilder på nyskjutna bockar (det skulle jag också göra kanske bör tilläggas) känner jag att det kanske är bäst att spara på de stackare som överlever..? Tänker jag fel?
 Jodå, jag kan också men då på höst/vinterhalvåret då ALLA rådjur är lovliga.

Denna fina sextaggare sköt jag på Horsö i höstas.

Nåväl, vi får se. Jag hade tänkt att smyga på våra nya marker någon kväll, så ni får kanske räkna med en bockbild framöver (om mitt samvete tillåter....)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför skjuta bock nu??????

Anonym sa...

Tycker Mormor

Filosofie sa...

Skjut tycker jag! Kram sofie