tisdag 7 augusti 2012

Stora städardagen!

Eftersom jag inte har varit i ladugården på mer än två veckor (i och med att Svea har varit hemma) så kan jag väl säga som så att det behövdes sopas foderbord, ha ut mineraler och saltsten och snyggas till rent allmänt runt ladugården och i verkstaden. Som tur var tycker jag sådant är roligt så hela förmiddagen fixade jag med det.

Efter det bar det hemåt för att fortsätta i hönshuset där jag mockade ut och hade in nytt fint spån.
Sedan blev det lunch med Fredrik och svärfar och ännu mer "fix" på eftermiddagen. Gjorde en storstädning i källaren så att man kan gå ner där UTAN att snubbla på all skit som var där.

 Är han inte för go och söt vår lilla bebis, har du något bra namn på honom? Grabbarna vill att han ska heta Sven men det vill inte jag. Han ser ut som en Tiger men är det för simpelt? Sofie hade en grå randig hankatt en gång i tiden som hette så. Vill gärna ha ett kort tufft namn. Mamma och pappas förra katt hette Kent, döpt av Elin efter popgruppen KENT (tror jag).
 Förra veckan var vi till Rågö och käkade världens godaste lunch hos Anita. Jag tog skärgårdstallrik (som vanligt) och jag säger bara Mmmmmmm! Sofie med familj var med och vi åkte med Magnus och Jennifer. På natten sov vi över ute på Björkö och på kvällen bjöd jag på lite middag. Nettan och Göran kom med planet (flygtid cirka 12-15 minuter) och Christel och Magnus kom till fots. Hade mysigt och vi sov alla fem i mammas och pappas sängar då de inte var hemma utan långt upp i Sverige för att hämta hem en valp:)
Nu känner jag mig ganska smutsig, efter dagens alla städningar, behöver verkligen duscha, synd bara att blixten nyss slog ner och tog ström och vatten......hoppas Göran snart drar i gång reservagrigatet:)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hopp! Mysiga bilder! =) Jag tycker kissen såg ut som en MAX....... Kram på dig! // Marie

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Max är bra Marie! Kom även poå Frasse idag. Men Elis är envis men jag ska nog övertala honom! Kram tillbaka!

Lina eller Karro-det är jag! sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Varför har inte ALLA flytväst på sig???? Kram Mor

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Mamma...för att vi är slarvigast i världen och aldrig hade flytväst när vi var små. Svante ligger på sin, Elis har sin på och Svea har ingen....än. Kram!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Mamma...för att vi är slarvigast i världen och aldrig hade flytväst när vi var små. Svante ligger på sin, Elis har sin på och Svea har ingen....än. Kram!