måndag 20 augusti 2012

Nöjd!

Idag är jag verkligen nöjd med dagen. Började med att skjutsa barnen till skola/förskola och konstigt nog gick det galant utan tjat, tjut och slagsmål :) For sedan till Liljestad och körde fram ensilagebalar (7 st). Åkte därefter och tränade (easyline) och när det var färdigt åter till Liljestad för att sopa foderbord och ha ut mineraler. När det var färdigt fick de ensilage och sedan var det mat för oss också, alltså ilfart till Stjärneberg för att göra spagetti och köttfärssås som jag bjöd Bengt och Fredrik på. Efter det hade jag ut mer ensilage och sedan åkte jag till skogen och började underröja åt Fredrik där han ska gallra. Det var som vanligt jättekul att få dra igång röjsågen :)

I lördags var vi på kräftskiva ute på Ekön hos Micke och Pernilla (mina gamla chefer). Vi åt gott, dansade och pratade enda fram till 03,00 :)))) Shit, vad trött jag var i gårkväll. När Svea sa att hon ville sova vid 18.00 var jag verkligen inte sen att hänga på. Somnade som en stock och sov fram till 20.30 då jag tog mig upp och duschade och åt lite kvällsmat. Vid 21.30 låg jag åter i sängen och somnade omgående och sov fram till 04.30 utan att vakna en enda gång.......det är mycket ovanligt att jag inte vaknar på natten. Gud så skönt det var att få sova en hel natt, när hände det sist????????

I fredagskväll hade vi kick-off på skolan. Vi i styrelsen har hand om matlagningen och fixar käk till personalen. Jag var och handlade maten mitt på dagen och marinerade kött, gjorde couse-couse och hemmagjord tzatsiki. Väl på skolan på kvällen hade jag med mig grill och skötte grillningen, det blev väldigt gott om jag får säga det själv. Men tyvärr gjorde detta att jag missade Rebeckas avskedsmiddag på Björkö. Hon ska åka till Canada och plugga i TIO månader och kommer inte hem någon gång under den tiden, kommer verkligen att sakna henne oerhört:(

Ha en bra vecka, så hörs vi!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Bra att du var nöjd med dagen! Duktig du är som hänger i med träningen! Själv bara svullar jag och rör mig inget. Sover gör jag inte heller. Har haft tre nätter på raken som var lovande så jag hade hoppats på nya bättre sovvanor. Tyvärr verkar det inte som om det var det. Sitter nu vaken mitt i natten och håller KEs hand så att han ska somna till ordentligt. Bra att du fick sova ordentligt! Kram S

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Sofie! Snart kan nog du också börja träna lite smått. Min erfarenhet är att tar man det bara lite lugnt så brukar kroppen må så bra att den frisknar till i stället. Du får börja på Lenas gympa och köra i den takten som du tycker passar.
Ska du inte börja ge K-E lite välling på kvällen, då kanske han känner sig mättare och sover längre i sträck. Det är ju ohållbart att vara vaken på nätterna under lång tid.Fråga mig som var uppe VARJE natt i ett halvår för att stöka och böka med sondning av Svea. Hua, längtar verkligen inte tillbaka. Kram på dá!