tisdag 21 augusti 2012

Samma som igår:)

Tro det eller ej men dagen har varit snarlik gårdagen :) Och inget ont med det :)
Började som vanligt med ladugården och efter det fika med F och Bengt.
Förmiddagen tillbringade jag ihop med min favorit *RÖJSÅGEN* :) Det är så kul och svettigt! Stack sedan hem och gjorde mat till "mina" gubbar, själv åkte jag till Viken och luncha med Ma och Pa på Davidsson. Eftersom mina föräldrar ALLTID har en tendens till att ha bråttom och att alltid trivas bäst mellan punkt A och punkt B så blev inte lunchen så lång och jag var snart "hemma" i Liljestad igen. Var tvungen att slänga i mig en kopp kaffe, var jättetrött men det blev bättre med kaffet. Upp till skogen igen och köra 1½ halv tank sedan var bensinen slut ;(

Hade ut tre ensilagebalar innan jag (något sen) åkte och hämtade Svea på dagis.
Svante och Elis är hos kompisar och jag har städat ut två skåp här hemma (hönsen fick en hel icapåse överfull med gamla ostbågar, chips, knäcke, nötter och oboy ;) Har även plockat i ordning lite (som vanligt :) och eftersom katten välte en blomma så var jag tvungen att dra fram dammsugaren och då var det ju lika bra att köra runt lite i resten av huset........Här är skitigare än någonsin och allt blir bara värre och värre har absolut ingen gnista att städa här hemma......skulle behöva någon som kommer och hjälper mig.....Vill du komma?

Ja, ja! Motionen idag har endast bestått av röjsågen men jag känner att den gör nytta och i morgon är det gympa och på torsdag easyline igen :))))

God kväll mina vänner!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Ikväll har jag städat utedass inför ankomsten av hela Filkans personal imorgon. Kanske kan jag komma och hjälpa dig städa framöver. Och planera och titta på hus. Har du beställt hem några kataloger?

Jag tror nog att 1,5 h med röjsågen ger minst lika mycket som träningen på gym. Jag vill så gärna börja träna lite på Svettpärlan. Frågan är bara när? Kanske kan ta med KE mitt i natten då vi ändå är vakna. Kram S

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Och det bästa är att jag körde i 3½ timme. Alltså två pass på gymet. Kan du komma med till Björkö på tors?
Kram!