lördag 21 september 2013

Å så lite hjort!

Dagen har avlöpt bra, kalas med Svea, handlat, fikat, kört mat och diesel till Fredrik, och så har jag skjutit en ganska stor och fin dovhjort! Elis och jag smög på "herrklubben" som idag var i Härad (vid Nordsvedsänden) och jag sköt på cirka 60 meter. Han gick inte en meter utan slog i direkt, tyckte skottet satt lite långt fram men det var en fin lungträff :) Elis, Svea och jag frakta hjorten på släpkärra till Liljestad, där vi tog ur och hängde upp den alldeles själva. Ska bli spännande och se vad den väger. Det bästa är att den luktade "gott", ingen brunstlukt här inte!!!!!!
 När inte Fredrik är hemma så får jag åka till honom i traktorn istället:) Söt han är min man!
 Här "posar" Svea och jag framför "lilla" traktorn......

 Min fina dovhjort!

 Jag och min kompanjon Elis och assistent Svea.

Hann inte komma iväg till Vråka så jag åker i morgon istället. Någon som vill med, så åker jag runt 11-12.
KRAM!

Inga kommentarer: