fredag 13 september 2013

Fredag, fredag, fredag......

Så gick även denna vecka, asfort. Mitt hjärta slår dubbelslag varannan minut (både irriterande och läskigt) och har gjort så i en vecka ungefär. Försöker hålla modet upp ändå jag har ju haft så här förut men det är klart att jag stundtals blir rädd, helst när jag även känner det på natten när jag vaknar. Hoppas att det snart går över (håll tummarna) annars får jag väl söka för det (igen).
Nåväl, veckan har varit bra för övrigt. Vi har nu på alvar börjat i  "Nya Käggla". Jag har trimmat nästan överallt och bara det gör att det ser hyfsat ut. Idag efter ladugården åkte jag till Gamleby för att hämta hem rödfärg från Lantmännen. När snickarna är fädiga (Bengt och John) så ska här målas och bli fint. Förhoppningsvis har vi råd att köpa in lite djur till hösten som vi kan ha där och en och annan diko :)
 
 Här provar Fredrik skyliften som vi har lånat av Göran.
 Drivaxen får också vara med och jobba.
 Vi!
 Dagens pjuks....
 Mina nya underbara träskor :)
 Svea med lilla Cissikatten.
 Maria har lämnat ägg hos mig som nu har resulterat i dessa sötnosar. Än så länge är det 9 stycken men det piper om ytterligare tre :)
 Svea behöver verkligen klippa sig.
 Mätta och belåtna.
 Lite KÄRLEK i ladugården.
 Mina fina altanblommor är så vackra.
 Här jobbar de och jag åker både till Gamleby och Viken för att hämta än det ena än det andra.
 Liljestad Gård!
 Hittade ännu ett par bilder från förra fredagen......lika varmt då.

 "Långt" hår.......
.......kortare hår.

Nu hoppas jag snart att Fredrik ska komma hem, han är i Nora och sladdar. Vi har tänkt att höstså ungefär 30-40 ha, så det finns lite jobb kvar. I morgon ska väl jag, men mest troligt är att det blir Svante, harva, vi får väl slås om vem som ska göra det :)

Idag hämtade jag Svea tidigare och hon och jag har börjat med att "hälsa" på farmor efter dagis på fredagar. Vi har med oss blommor och Svea vattnar, både lite fint och lite sorgligt men ändå rofyllt på något vis. Idag var det otroligt hett på kyrkogården, kändes som högsommarvärme mot stenmuren vid farmors grav.

Nu ska jag fixa med käket, så ni får alla ha en fin helg:)
Puss och Kram!

4 kommentarer:

Filosofie sa...

Ni är väl försiktiga när ni jobbar på höghöjd? Ja, alltid förstås men särskilt då. Vilken fantastiskt söt grå katt. Som Tiger. Ha en fin helg. Kram Sofie

Anonym sa...

Så härligt att "slåss" om jobbet. Framtiden!kram Annie

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja, Sofie, vi är försiktiga. Visst är katten söt! Cissi heter hon, du kanske vill ha henne hon är jättemysig :)

Annie-Det blev Svante "som vann" ;)

Lina eller Karro-det är jag! sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.