onsdag 25 september 2013

Onsdagsmys!

Oj, vad fort dagarna går när man har roligt, som jag skrev tidigare så håller vi på att riva och förbättra i "Nya" och jag tror det kommer bli väldigt bra (så småningom i alla fall ;). På morgonen gjorde jag ladugården som vanligt, det enda ovanliga var att jag hade ut sex balar i stället för fyra, ha, ha!
Därefter blev det förmiddagsfika i personalrummet med snickarna, Bengt och John och efter det for vi till "Nya". Har rivit, burit plank och Fredrik har till och med murat lite ;) Igår mötte jag en gammal vän i Käggla, vår katt Sune :) Lite kel och mys blev det och stor blank och grann är han:)
 Jag och Sunekatt.
 Svea har sångstund för Sven.
 Porten ska flyttas till mitten.
 Så här ser det ut inne.
 Gamla mjölkrummet med de turkosa väggarna.
 Min man murar.
 Väggar rivs.....
 Både här och där.....
 I lördags var vi på spontankalas hos Nettan och Göran, mycket trevligt och roligt!
 VÄRLDENS bästa Nettan fixar käk!
 Här letar Nettan efter artikeln från Fogelvik (visningen av slottet) som hon VET att hon har läst i NT (Norrköpins-Tidningar), här hon har letat igenom ALLA tidningar från den gångna veckan men hittar den inte......till slut kommer vi fram till att det är på min blogg hon har läst om visningen och sett bilder....jag skrattade så jag fick ont i magen :))))))))
 Barnen sover "huller om buller".
 Svea har byggt koja och ger sin docka en spruta i ryggen.....
 Svante pressar på Strompen med den STOOOOORA traktorn.
 Och Fredrik slår.
 Farfar, jag och Snygg-"Soffan" i Vråka.
 Fina, bästa Isabelle!
 Pappa, Mamma, Thomas och Olga.
 K-E och Sofie.
 Vi passade på att åka lite traktor och vagn när vi ändå var i Vråka.
 Kraftfoderutmatning på G, mössäsongen här igen (underbart).
 Och på tisdag börjar rådjursjakten med drivande hund. Ser framemot denna jaktsäsong och all avundsjuka ;)
Till Annie, denna "fuling" sköt jag här på Stjärneberg för några år sedan. Det var en mager sugga (inga kultingar) och i väldigt dålig kondition. Din gris såg mycket bättre ut även om den var skitig ;)
Nu ska jag gå och duscha, känns som om jag har sågspån över hela kroppen.
Trevlig kväll......(ikväll börjar ju "Bonde söker fru", alltid kul!).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alla grisar som är döda är bra grisar men min kanske är roligare att ha i frysen. Om han inte helt plötsligt börjar lukta men det gör de väl direkt eller? Det var ju en galt. Ni ser till att ha fullt upp iaf, men det är ju härligt att få bygga upp sitt eget eller hur! Kram Annie

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Precis vad jag sa till Fredrik idag: Nu är det ju alla fall vårt eget vi håller på med, nu behöver han ju inte betala det två gånger....om vi inte går i "konken".
Ja, din gris var mycket bättre än den jag visade på kortet.
Kram Kompis!

Lina eller Karro-det är jag! sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mia sa...

halloj!!! Det var en artikel i tidningen om visningen på Fogelvik! Bild på Stefan och Markuz! Men har den inte heller kvar...