onsdag 19 november 2008

Blir det bättre om man klagar lite?







Vädret alltså? Idag har varit en strålande fin dag, i alla fall på förmiddagen. Passade på att mocka ut i hönshuset och göra fint där. Det gick ganska snabbt med tanke på att det inte var så länge sen sist det blev städat. Var även till ladugården och hämtade hö och ensilage till kaninen, som jag nog snart måste göra i ordning inomhus för. Har en gammal kaninbur ute hos hönsen som jag nog kan använda. Hönsen värper fortfarande 3-4 ägg om dagen och det är välbehövligt. Tog några fina hönskort som jag ska visa er.
Efter det käkade vi middag och sen gick jag en lite promenad på ca: tre km för att "samla" steg. La ju ut på FB i morse att jag skulle gå 20 000 steg idag så då får man kämpa lite. Är nu uppe i 16 651 och förhoppningsvis ska M och jag ta oss ut i mörkret i kväll och få i hop några till, återkommer med rapport.
På em gick S och jag upp i skogen och hämtade lite ris som vi satte i en kruka ute. La några stenar framför så det ser riktigt bra ut. När vi hölls ute så började det att snöa och grabbarna blev överlyckliga!.....Jag blev dock inte lika glad, vart tog det fina vädret vägen? S och jag gick en liten runda "runt affären" och då vräkte det ner, snöflingorna var jättestora.
Mysigt att komma hem och se våra fina ljuslyktor som hänger på altanen, tända med ljus. Jag ska nog införskaffa fler lyktor att hänga där, jag tror inte jag kan få för många.
Är för övrigt nöjd med dagen både mat och motionsmässigt...hittills!
Jo just det, måste bara berätta vad E sa när jag sa åt honom att -E du måste sätta på¨dig vantarna igen om vi ska gå bort och hämta posten. -Näe, sa E. -Men, sa jag, du kommer att bli förkyld och få ont i halsen annars! - Jag har redan ont i halsen svarade E! Ha, ha, ha! Vad svarar man, han är inne i en period där nästan allt är klurigt och roligt som han säger.

Tjoflöjt så länge!









Inga kommentarer: