måndag 24 november 2008

Jobbat!

I dag har jag jobbat i K-torp inför julbordet som drar i gång i helgen. Var där tillsammans med tre andra trevliga människor och vi rullade 46 kg köttfärs. Det gick jättebra. Det var kul och vara där och träffa sina "gamla" jobbarkompisar. Jag kommer även att hoppa in på julbordserveringarna och det ska också bli roligt, det blir nu femte året i rad, tror jag. I morgon ska jag dock till mitt "riktiga" jobb och fortsätta med målningen. Jobbet med julbordet kommer främst vara på kvällar och helger tre veckor framöver.
Puben i helgen var lyckad, mycket folk och bra musik. Hade dock lite "meningsskiljaktigheter" med min käre make så vi åkte hem lite tidigare än beräknat. I går var vi ute och jagade här på S-berg och F skjöt sitt fjärde rådjur för i år. Jäklar vilket flyt han har!
Snön har yrt hela dagen och det är minusgrader ute, det som är bra med det är att det inte blir så fruktansvärt skitigt inne, när hund, katt och ungar ska in...helst alla på en gång.
I dag när jag kom hem dammsög jag och det var verkligen välbehövligt. Dammtussarna och Isahundhår har legat som drivor längs väggarna, rätt så äckligt faktiskt. Passade sen på att torka golvet, vill inte tänka på hur svabbvattnet ser ut...har inte hällt ut det än, kanske dags att göra det....

Inga kommentarer: