torsdag 6 november 2008

Målardag!

Idag har jag varit på jobbet och det blev målning för hela slanten...ovanligt!? Det kanske är konstigt men jag tycker det är roligt att måla och helst där jag håller på nu för det blir så stor skillnad. Imorgon ska jag kolla över om det är några stugor som behöver städas inför helgen. Kanske eventuellt toaletterna också. I och för sig städade jag dem grundligt förr-förra fredagen men av någon konstig anledning, som jag inte förstår, så verkar det som om alla killar står upp och kissar och då INTE bara i toaletten, utan helst måste de pinka ett ordentligt revir utanför också. VARFÖR? Jag torkade urin både på väggarna och runt HELA toalettstolen. Tur att det finns engångshandskar och att jag inte har problem med äckliga saker. (Okej, jag höll på att spy den gången jag fick hela munnen full av koskit....Det var en gång när F och jag höll på att mota kor i ladugården, och en ko kom springandes i mot mig i full fart. Ungefär tre meter framför mig tvärnitade hon samtidigt som jag skrek -Stanna!, för full hals............Just precis, koskiten sprutade upp i ansiktet och hälften rätt in i munnen! Jag lovar, jag var en tiondels sekund från att spy. När jag tittade upp på F skrattade han så han tjöt! Jätteroligt! Trots det älskar jag fortfarande kor och jag tycker lukten av ladugård är härlig!)
Nu ska jag snart ta och krypa till kojs. Jag undrar om det är några som läser den här bloggen? Lämna gärna ett avtryck i gästboken i så fall! Tack BättanBäst, för att du skriver ibland!

2 kommentarer:

Björköborna sa...

Men jag då, jag har ju också skrivit kommentarer! Jag läser och tycker att det är jättekul :) Och visst var F lik han i filmen men mest var han lik E (eller man säger kanske tvärtom, att E är lik F). Kram och see you tomorrow!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Jag vet att du också skriver och det tycker jag om! Kul att ni kom på glöggfesten! Kram!