torsdag 27 november 2008

Bättre och bättre,dag för dag!

Äntligen känner jag mig bättre. I dag har jag tagit det väldigt lugnt och inte gjort så mycket. Visst jag tog det väldigt lugnt i går med men det är liiiite skillnad när inte grabbarna är hemma. S var jätteduktig i går och hjälpte mig mycket. Nu hoppas jag att detta har vänt och att jag kan börja träna snart igen. Än törs jag inte tänka på att anstränga mina lungor mer än nödvändigt men jag hoppas på att vara i gång snart igen. Ska försöka få tag på M och höra hur det går med hennes träning, vi har inte setts på ett tag, det har varit så mycket annat hela tiden. Men om nu december ska vara så varm som det tjatas om på radion så kanske det går bra att ge sig ut på kvällarna utan risk att halka.

Nu har jag städat på pojkarnas rum och helt plötsligt ser man att de faktiskt har mattor på golven. Det är inte klokt vad leksaker de har. Skulle man börja räkna på vad alla saker har kostat så är det ju en mindre förmögenhet och ändå har jag sett MÅNGA barn som har mer saker än våra barn. Helst av allt skulle jag vilja slänga och/eller ge bort sådana saker som de inte använder längre. Det finns så mycket "småpill" som är trasigt men som de fortfarande leker med. I bland när de inte är hemma brukar jag göra mina små saneringar och slänga en del. Nu inför jul kanske jag skulle ta och ställa undan lite leksaker på vinden, har de inte saknat de på en månad så är det väl inga saker de brukar använda, eller hur?

Inga kommentarer: