lördag 22 november 2008

Det snöar!

Köksfönsterbild!
Ute är det rätt vackert för stunden. Snön virvlar omkring och himlen är turkosblå i horisonten. Jag ska snart gå ut och fixa i ordning fågelbordet jag köpte i går. Det ska bli kul att kunna sitta i kökssoffan och titta på de små liven när de pickar i sig frön. Bäst att gömma luftgeväret för S, annars är han nog snart framme och ska skjuta....Bara EN fågel!, snälla mamma!

F är i L-hammar och jagar, pratade med honom nyss och då hade han suttit på samma pass i 2½ timme, ha-ha-ha, och inte sett något. Det är betydligt varmare och skönare här inne än att sitta i snålblåsten och vänta på älgkalv som ändå aldrig kommer....

I går kväll grillade vi, jag hade tagit upp en bit av mitt "försökskött" som jag la i marinad innan jag frös ner det. Det var rådjursryggbiff och jäklar vad gott det var! Det kan jag verkligen rekommendera er att prova, vilka stackare det nu är som läser här. Eftersom jag inte har något som mäter hur många det är som hittat hit så vore det roligt om just Du kunde skriva en kommentar för att visa att Du har varit här!

Oj, nu satte det i gång att snöa ännu mer, bäst att sticka ut till hönsen innan jag får skotta mig fram.

Visar en bild från mitt köksfönster. På tal om bilder är jag inte helt nöjd med att de bara hamnar efter varandra när jag lägger in dem. Skulle även vilja skriva lite om varje bild men det vet jag inte hur man gör...ännu!

Inga kommentarer: