onsdag 12 november 2008

Härliga lediga onsdag!




Min favoritdag i veckan, näst efter fredag, är mina lediga onsdagar med barnen. Är det dessa dagar man kan kalla för "kvalitetsdagar"? Idag har jag hunnit med att lasta av 1½ pall ved i källaren samt städat och hängt in ALLA våra jaktkläder i våra "nya" garderober, även det i källaren. Ja, det blev bra! Satte även in en lagerhylla i F lilla krypin, där han har sin kedje- slipmaskin, han tyckte den kom väl till pass men den var "lite tjejig", vad menar han med det? Jag som verkligen är sååååååå "tjejig". Tyckte han det med när jag satte kniven i älgen, som vi hjälpte G med att stycka i kväll? Och rådjuret som jag i stort sätt styckade själv, hmmmm, ja det kanske är bra att man blir kallad för "tjejig" ibland! Hur eller hur så får jag åter igen tacka för allt fint kött vi får från både B-ö och S-berg. Det är guld värt för oss, som inte har tillgång till några egna jaktmarker nu för tiden! Tack!! Idag provade jag något nytt, jag marinerade grytbitarna och innanlåret på rådjuret innan vi frös in det. Ska bli spännande och se hur det blir när vi "tar upp" det. Har provat på fläskotletter tidigare och det har då blivit jättebra och mört.


Tack för idag! Carpe diem, är inte så dumt att tänka på och det är det jag försöker göra!

Inga kommentarer: