fredag 26 november 2010

Fredag igen....

...veckorna skenar iväg så man hinner knappt med. Igår var ma och pa här och vi var till Viken och handlade och sen käkade vi på "Lilla blå". Vet inte men jag tycker inte deras mat är riktig lika god längre, sen de bytte ägare, sorgligt men sant.
Idag har jag fortsatt att "träla" med Sveas mat. Visst hon åt något bättre under gårdagen men INTE så bra som jag skulle vilja och idag började hon förmiddagen med att tvärvägra (go och glad ändå).

Igår när vi varit i Viken åkte jag och hämtade grabbarna i skolan och under tiden jag väntade i bilen, plockade jag fram en burk puré och tänkte prova om hon ville ha....döm om min förvåning när hon drog i sig HELA burken på FEM minuter och GAPADE hela tiden.

Full i sjutton, som även jag kan vara (LÄS: DESPERAT!) så hämtade jag en burk puré när jag kom hem från att ha varit i Viken och lämnat av N och G vid bussen ca: 12,00. Satt alltså i bilen och hade den igång (miljöbov, jag vet) och matade henne...vad tror ni händer...jodå, hela burken igen på fem minuter:)))))
Kan det vara så att hon tycker att det är lika tråkigt som jag att sitta vid köksbordet och käka (jag tycker det är tråkigt att mata när hon inte äter), lite omväxling skadar ju inte:)
Jag vet, detta är ingen BRA lösning och jag kommer fortsättningsvis inte att sitta i bilen varje gång jag ska mata men jag tror och hoppas att hon behöver lite annat att titta och tänka på (jag med) och då går det lättare att äta. Jag kommer inte bli ett dugg snopen om det kommer gå jättebra med maten när hon ska vara på Björkö, när vi åker till Sthlm.

Ha en bra fredagskväll gott folk!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Karolin
Jag förstår Svea, det är alltid trevligare att äta när man är på utflykt:) kram Annicka

Anonym sa...

Det spelar nog inte så stor var ni är, bara hon vill äta! Mata på du, det mår ni bra av båda två! Hon kommer nog tids nog vilja sitta med er och äta vid bordet iallafall!

Kramar från Maggan