måndag 8 november 2010

Tisdag...

...med underbart väder (NOT!).
Misströstar dock inte för jag har turen att få vara inne och mysa med en go liten tjej, som förgyller tillvaron avsevärt. Beröm mig nu, för nu har jag inte gett henne i knappen, mitt på dagen (120 ml) som jag brukar. Kan väl inte påstå att hon äter mycket mer än vad hon brukar men HUR i h....vete ska hon kunna börja äta mer om jag hela tiden ger henne i knappen???? Hon äter ju med munnen, hon kan äta en portion (med lite trug), hon spottar och fräser INTE och hon gillar att få plocka i sig "småpill" själv. Så visst är hon som vilken liten ettåring som helst. Bortsett från att Elis var duktig att dricka välling, så äter hon MER än vad han gjorde i den åldern.
Åh, ge mig styrka och tålamod till detta med hennes mat, för ibland tror jag att jag blir galen;)

Nåväl......så länge hon är pigg så får jag vara glad och väldigt nöjd:) Nu kom ju dessa bilder i fel ordning men de är tagna av min mästerfotograf Fredrik. Just nu håller han på i en gallring med bara "småpinnar". Ändå har han huggit över 1150 m3 fub där, inte dåligt, va?

Så här fint ser det ut efteråt (kolla vad torrt och grönt det ser ut att vara också, en vecka sen;)



Och så här ser det ut INNAN han har börjat, småpinnar (tycker jag).
Snart är han dock färdig på detta ställe och då bär det iväg på nya äventyr med slutavverkningar, som är hans "huvudsyssla".
Här är en bild på "spexarna" Svante och Elis.
Nog för att de bråkar och är osams i "parti och minut" men de kan oxå vara väldigt goa och söta mot varandra med.
Svea med matkladd runt munnen.

Roland (min farbror och tillika pappas bror) och min far.
Ja, mer då.....var på gympan i L-hammar igår men struntade i den i Väster idag:(
Ska vara borta så många kvällar den här veckan så det gäller att prioritera rätt.
Har för övrigt tagit TRE råttor/möss i fällor här inne idag.....TVÅ av dem i barnens rum...mindre fräscht:(((((((
BLÄÄÄÄÄÄ:(


6 kommentarer:

Anonym sa...

Har du inte testat elektronisk musskrämma? Vi har flera och när jag hör första "knaprandet" på höstkanten sätter jag igång dem och sedan är det tyst resten av vintern. Inte en enda liten mus (om inte katterna hinner få med ngn in)vill flytta in i hus där detta oväsen pågår. Hundar och katter verkar inte bli störda, men ungarna hör den ena om den står i ett visst läge. Annars får du skaffa en bra katt!
Angelica

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Angelica-Var finns de att köpa? Låter ju som en toppenidé. Här är det annars snuskigt mycket möss och det känns sådär, nu när Svea kryper så mycket på golvet och stoppar i sig allt småpill hon hittar. Fredrik "mötte" ju en stor råtta på köksgolvet igår mosre, uärk, säger jag bara.

Anonym sa...

Jag tror att jag köpte de sista på Jula, men det finns säkert på alla liknande butiker typ Biltema, Clas Olsson mfl. Sök på musskrämma/musskrämmare. De kostar från ca 200 kr styck.
Angelica

Anonym sa...

http://skadedjursfri.se/product.asp?prod=362
Den här fanns här när vi flyttade hit och är den som jag vet fungerar när vi hörde knaprandet i väggarna.
Jag har stora råttor under ladugården, som äter hönsmat. De går dock inte in i ladugården och förstör fodersäckar mm, men jag ska kanske ta ett krafttag med gift mot dem. Läskigt med gift då man har en glupsk labrador som gärna äter upp döda råttor hon hittar.
Angelica

Anonym sa...

Idag såg jag ju att hon åt själv med sked det kommer Karolin men jag förstår att det är frusterande. Men så länge hon är pigg o glad är det ju inga problem. Ock det är hon ju. Tack för idag.

Anonym sa...

Du tänker sååå bra med Sveas mat. Klart hon måste få bli hungrig, annars smakar ingenting. Du kämpar på åt rätt håll.
Ha det bra!
Linda