torsdag 11 november 2010

Snabbt, snabbt och jag skäms....

....för det är ju nu jag verkligen borde uppdatera varje dag så att jag har på print vad som händer.
Har ju inte gett Svea mat i knappen, mitt på dagen, sen i söndags och tro det eller ej men det funkar faktiskt.
Att jag inte skriver oftare nu beror på att jag har en dator på övervåningen och det är svårt att få till tid att skriva när Svea springer omkring och vi inte har någon barngrind ännu.

I morse åt hon en HEL portion gröt med lite aprikoskräm och drygt en tsk smör på. Tillsammans blir det drygt 160 kalorier:))))) Ett knappmål på 120 ml vatten (+pulver) är 90 kalorier så jag kan säga att jag är rätt nöjd.

Sen blev det lite sämre "middagsmål", just idag, men jag försöker ge henne RIKTIG mat två gånger per dag och när hon smakat dessa och inte vill ha mer så följer jag upp med något annat.

Vår logoped ringde igår och hon tyckte det lät väldigt bra det jag berättade. Sen pratade jag även med vår "knappsköterska" och hon tyckte också det verkade bra det jag sa. Känner verkligen att jag är på väg åt rätt håll, så snälla, håll tummarna för oss nu.

På söndag blir Svea ett år och det känns helt otroligt. Jag märker själv att jag börjar tänka väldigt mycket på vad som hänt det senaste året och på hur jag har mått psykiskt. Har läst om förlossningen, Sveas alla matpapper (hemska tanke...vi gav henne mat i sonden 6-7 gånger per dygn....hur orkade vi (jag)... det var fruktansvärt), och jag tänker och tänker på allt som varit. Men en sak ska ni veta också...jag skrattar flera gånger varje dag med (åt) Svea också för hon är så jäkla rolig, världens, just nu, största charmtroll.
HÄRLIGT!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Här är två som håller tummarna

Anonym sa...

Det är mor o far som håller tummarna alltså Kram,

Sofie sa...

Åh, så roligt att höra Karolin! Så skönt att det funkar bra utan knapp, vi håller alla tummar och tår för att det får fortsätta så! Du är en kämpe! Kramar Sofie Tindra och Molly

Niklas sa...

Klart att tummar & tår hålls!!!!!! :o))
Heja Svea!!!!
Såg just tallriken från Björkö.....jisses va´ gott det såg ut & även om jag e´ TOTALT proppmätt efter vår fars-dag-middag, så vattnades de´ i munnen!!!!
Hoppas ni haft en riktigt "bra skitjakt"!!?
Kramar Pia