fredag 5 november 2010

Oj, vad tiden går!

Och när man inte har en dator som funkar som den ska så blir det dåligt med uppdateringar.
Vill bara tala om det att Svea HADE gått upp i vikt, fina 160 gram på en vecka!!!!!! Så nu väger hon 8275 gram och ingen är väl gladare än jag (jo, möjligtvis morfar och mormor;)
Ännu har vi inte tagit bort knappmålet på dagen men känner att jag VILL göra det NU men känner även att jag skulle vilja prata ORDENTLIGT med vår "knappsköterska" och kanske Sveas doktor också. Ska nog ringa in till dem på måndag och höra hur jag ska göra. Nu ska jag ha som mål att ta bort knappmålet när hon har fyllt ett år och det är ju om EN vecka (drygt). Herre gud vart tog det här året vägen??? Vår "lilla" "plutta" är ju stor nu och går alldeles själv. Hon kan några ord och förstår nästan allt man säger till henne.
Svea kollar in en av sina "braiga" böcker.
Jaha, vad har hänt mer sen sist????
Idag har jag varit och målat på skolan ihop med en några andra trevliga föräldrar. Äntligen kom vi framåt och det kommer bli färdigt tills de börjar skolan igen på måndag. Fredrik har varit hemma idag och Svea är en liten "pappagris".
Igår var Nettan och Göran och "de i affären" här och vi käkade tacos och hade det jättetrevligt.
I morgon ska jag till Björkö och jaga, först på morgonen blir det ett älgdrev och sen blir det rådjursjakt på "småöarna" så jag får ta med mig båda bössorna då.
I kväll var jag nere i Soliden, på span efter älg......mängder med rådjur (ca: 12 stycken) och en räv (på 250 meter) såg jag men älgkalvarna LYSER med sin frånvaro:(

"Min" islandshäst":)

Elis tar hand om lillasyster....mys, mys!
Nu ska vi äta tacos igen...det är gott som tusan.
Ha en skön helg vänner (och ovänner:) och jag tycker inte det gör något om ni lämnar någon kommentar, det vet ni!!!!!!!!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för igår! Det var gott o mysigt!
Kram Nettan

Anonym sa...

jag tycker ni verkar ha det så trevligt på Stjärneberg. Kram till Er alla fr. Mor

Anonym sa...

Läser nästan varje dag om Sveas framsteg. Såå skönt att höra att det går bra för er. Kram Linda.

Niklas sa...

Va´ söt hon e´ lilla Svea, med hårspänne & allt! ;o))
Kul att hon fortsätte sin viktökning....snart e´ "knapperiet" borta!!!
Grattis till god jakt idag....läste jag på FB.
Ha en skön helg!
Stora kramen från Pia