lördag 6 november 2010

Trevlig jaktdag!

Oj, vilken trevlig och fin jaktdag jag har haft idag:)

Vi började på Björkö med ett älgdrev, Magnus (min svåger) hade sett en älgkalv där igår.
Jag fick ett bra pass i Strömsvederna men efter ca: en halvtimme small det i Bokärrena och där hade Pontus skjutit en kalv (det var ko och kalv). Efter ett gott kaffe hemma hos Christel och Mange åkte vi mot Kalvö. Jag hade med mig Becka på passet. Babsan (taxen) började snart jaga och närmade sig oss ganska omgående. Pontus den lilla turgubben fick skjuta ett kid. Geten kom till oss, rakt framifrån på 8 meter (jag mätte efteråt) men jag avstod skott, även om jag hade osäkrat och stod VÄLDIGT beredd.

En glad Karolin:)

Efter det fick vi ytterligare två djur på oss men de kastade precis när jag slängde upp bössan, ganska framifrån de med.
Sedan blev det korvgrillning innan vi drog till Horsö.
Chrsitel släppte Babsan norr i från och jag ställde ut skyttarna;)
Jag hade väl inte stått på mitt pass i mer än 5 minuter, innan det kom get med två kid RAKT på mig...igen. Den här gången skjöt jag och ett kid fick jag till slut:)
Det blev även skjutet en bock med ett horn på Horsö.
Jag med mitt lilla kid!.

Kära farbror Roland, som var så lik min kära farfar Alvar!
En fantastisk dag med trevliga jakter, underbara människor och spännande drev.....mer av den varan...tack!
Nästa helg är det "DAMJAKT" på Björkö och det ser jag fram i mot:)
På hemmafronten hade det gått bra också och ikväll har Svea, Elis och jag badat.
Nu är det bäst att jag slutar, i och med at jag skriver på datorn på övervåningen, och det blir lite tråkigt för övriga familjemedlemmar om jag sitter här.
Tack för mig!


1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till kidet! Kul att se foto på dig och Roland. Nästa helg smäller det igen.. Kram från en nyförlovad.