måndag 1 november 2010

Nu är Svante hemma!

Så, nu har de kommit hem från Finland och som vanligt verkar de ha haft superroligt och varit på många roliga jakter. Åh, vad jag önskar att jag hade kunnat följa med men jag hoppas att jag får komma dit något annat år. Svante fick vara med morfar på pass och se när han skjöt en vitsvanshjort.



Jag var ute på pass igår igen och väntade på älgkalven......men näe, inte kom det ut någon älg därimot såg jag två vuxna på ett annat gärde (alltid något, trodde nästan att det inte fanns några älgar kvar här på Stjärneberg.) Jag har haft en rolig helg. Jag och Svea drog ut till Björkö och Christel och Rebecka på lördagen. Vi var ute på promenad, åt god mat som Rebecka lagade, glodde på Tv och pratade skit. Natten sov vi på golvet i Beckas rum och vi sov gott båda två. Vi ställde tillbaka klockan och Svea sov ändå till klockan 07.30:)

Efter frukost och kae gick vi ut och jag red barbacka på en av deras islandshästar. Det gick bra och var ganska mysigt!

Efter lunch åkte vi hem och jag var ute, som sagt och kollade älg. På kvällen åkte jag till skolan och slipade det vi hade spacklat och efter det så blev vi nerbjudna till Daniel och Isabelle på god middag. Alltid lika trevligt och gott!



Passar jag inte väldigt bra på en Islandshäst?



Idag ska jag försöka gå en promenad med Svea, det värsta är att alla bönder sprider skit så det luktar ganska illa ute men jag år väl tänka som Elis-Mmmmm, det luktar gott säger han!
Nu är det bäst jag postar detta för den här datorn är knäpp och lägger av i tid och otid och min dator vet jag inte vart den är:(

1 kommentar:

Anonym sa...

Du passar jättebra på en islänning och islänningar passar väl jättebra i Stjärneberg?

Underbar bild på Sveas fötter/ben! Like it a lot!!!!


/Sara E