tisdag 25 oktober 2011

Nu har jag äntligen gjort det!

Vet inte hur länge som jag (läs VI) har hoppat över våra stora klädhögar som har legat överallt på sovrumsgolvet....I och för sig rena klädhögar (om än något dammiga) men jag har verkligen blundat för "problemet". Två hyllplan i garderoben hade ramlat ut och följden blev som ni säkert förstår att kläderna rann ut på golvet.... Idag tog jag som sagt tag i problemet och har sorterat bort en hel svart sopsäck med kläder som var/är för stora (angenämt "problem" dock!) samt lagt undan alla Sveas kläder i strl 74. Jag har nu fyllt hennes klädlåda med kläder i strl 86 och jag har varit duktig och märkt alla hennes kläder, utom hennes "pjamasar". Har även dammat, damsugit och slängt mängder med gamla tidningar. Är det någon av er som är intresserad av "Svensk Historia"-tidningar så hör av er för Fredrik har mängder som han kan ge bort. Frächt va?

Vi har kanske inte världens finaste sovrum men nu är det i alla fall städat:)

Sveas gamla barnkläder. Lite vemodigt var det att se de små kläderna i strl 62. VÄLBEHÖVLIGT!


Hatar kläder på golvet.

Något bättre, eller hur?

1 kommentar:

Anonym sa...

....wow.....ser ut som ett helt nytt sovrum juh!!!! ;o))
Ha de´ gott i höstrusket.....som jag för övrigt gillar skarpt!!!!
Kramar Pia