måndag 17 oktober 2011

Styckat älg...

...och frostat ur en frys är vad jag har gjort idag efter ladugården. Skönt att ha lite kött i frysen igen det har varit lite dåligt med det ett tag. Har även en hjort som hänger, som jag sköt förra veckan:) Den får jag stycka någon annan dag. Älgkalven var så pass liten att jag tog med den hem och det var mycket varmare och skönare än att stå i kalla slaktboden själv, i Liljestad. Köksbordet fungerar bra som uppläggningsplats:)

Lite lunch mitt i alltihopa:)

Ryggbiffen, den finaste biten enligt mig!

Gott!

Fint va?

Ikväll kanske jag hinner att åka iväg med Miagympan i L-hammar, det var grymt länge sen har väl usel kondis nu;(
Lär väl få träningsvärk också men, men det kanske det är värt:)))

1 kommentar:

Anonym sa...

....jaa....ja´ håller me´ dig.....ryggbiffen är den bästa delen!!!
Vi ska stycka ner vår på torsdag eller fredag.... :o))
Hoppas du kommer iväg på gympan.....själv har jag nyss kommit in efter en långpromis me´ Malte!
Ha de´ bäst!!!
Kramar Pia