tisdag 18 oktober 2011

Trött och ruggit väder.

Idag har det varit höstväder, om man ser negativt på hösten och alltid förknippar den med skitväder. Så fort det börjar regna glömmer man genast de underbara höstdagar som varit, tur att jag njöt i fulla drag av dem:)
Idag har jag återigen styckat (min älg) men hade även hjälp och sällskap av svärmor, svärfar, svägerska och Oliwer. Det gick jättesnabbt och var kul att vara flera som hjälptes åt. Putsade och styckade upp köttet i bra storlekar hemma och efter det var jag bjuden på lunch i B-måla. Åt fantastisk god soppa och surdegsbröd där, tack så mycket Pernilla! (Vill även passa på att tacka Sanna som vi då och då får jättegott bröd och bullar från, tack,tack!:) Nåväl, efter maten hade jag lite finlir kvar på köttet, efter det hämtade jag mat åt hönsen (gud vad hungriga de var) sen stack jag efter barnen och då ringde Fredrik och sa att slaktbilen skulle komma.....17,00! Farmor och farfar kom hit och såg till barnen och jag stack till ladugården och hjälpte till. Skulle på styrelsemöte vid 18,30 i skolan så jag kände att tiden var knapp....
18,40 åkte jag till skolan, något försenad och stinkandes ladugård......men, men! Nu har jag kommit hem, duschat, ätit kvällsmat så nu ska jag lägga mig snart.

Är helt slut känner jag men bara för det kommer jag säkert inte att kunna sova, brukar vara så. För övrigt så var jag med Mia och Malena i Loftahammar igår, på gympan. Det var så roligt och en timme bara flöööög iväg.

God natt!

Inga kommentarer: