onsdag 5 maj 2010

En härlig onsdagskväll.

I dag har jag varit och vägt Svea på BVC, hon har inte gått upp jättemycket i vikt men ändå ökat 165 gram på fjorton dagar. Sen hon blev förkyld så har hon ju också kräkts ganska mycket efter nästan varje måltid, så det har förmodligen inverkan på viktuppgången.
Åkte lite tidigare till Familjecentralen så att vi kunde vara med på Öppna förskolan igen. Först fikar man, sen leker man lite och sist men inte minst är det sångstund. Svea tyckte det var roligt igen, likaså tyckte jag att det var roligt att träffa andra mammor. Nu ikväll har jag klippt ner vår poppelhäck (hoppas nu inte den dör) och Svante har först klippt gräsmattan och sen kört cross och sen tog Elis över gräsklipparen. Just nu kör vi med handgräsklipparen, för vi väntar på en startmotor till den "stora".


Fredrik, Svea och jag sitter på altanen och myser i solskenet och ska jag vara riktigt ärlig så delade vi på en öl och det var gott.
Nu ska vi snart gå in och ta oss något att äta.
Trevlig kväll, gott folk!




3 kommentarer:

Lina och Wilmer sa...

Tyvärr blev vi hemma från öf idag, Wilmer har feber och tänder som bråkar. Hoppas ni kommer fler gånger för det var roligt att träffa er förra gången. Ha det bra och hälsa familjen!
//Lina

Niklas sa...

Tittade tillbaka på Sveas foton här på din blogg........herre JISSES va´ hon har växt!!!!! Man upphör aldrig att förvånas hur fort det går!!! :o))
Visst luktar det såååååååå gott när man klipper gräset för första gången på våren!!?? Det glömmer man från ena året till det andra!
Ska försöka anstränga mig att bli bättre på att kommentera!! ;o))
Ha det så gott!!!
Kramar Pia

Anonym sa...

Lina!Det var kul att träffa dig med på ÖF. Svea verkar också tycka det är jättekul. I onsdags så var det inte så många där men vi fann oss tillrätta ändå. Kram Karolin

Pia!Ja visst har hon växt det lilla "busfröet".
Tänkte precis det när jag genade över gräsmattan, det du skrev om att det luktar så gott. Snacka om en underbar vårdoft! Jag tycker att du har varit jätteduktig på att kommentera i vintras så det är verkligen inte dig jag kritiserat. Du stärkte mig mycket när vi hade det svårt då så jag tycker inte du ska känna att du måste lämna en kommentar jämnt.
Kram karolin