onsdag 26 maj 2010

Näe...

..det går inte så bra som jag hade hoppats. Igår fick väl Svea i sig några teskedar päronpuré, lite lite gröt och vatten (inte mycket). Hon somnade vid 21-tiden och jag trodde nog att hon skulle vakna och vara hungrig under natten men inte....
Både hon och jag har sovit bra men nog trodde jag att hon skulle vara vrålhungrig när hon vaknade vid 6-hugget....näe...4 TESKEDAR puré och 5 ml vatten....
Blir så frustrerad att det kryper inom mig, vill ju så gärna att hon ska äta.
Fredrik kommer in idag, känner att jag behöver allt stöd jag kan få.
Nu ska jag äta frukost och då får vi se om hon kan pilla i sig någon mer tesked..................

4 kommentarer:

Mia sa...

Godmorgon vännen!
Det ordnar sej ska du se,försök att ta det lungt bara. Nu är ni ju inlagda och du behöver inte ha hela ansvaret,jag tror hon äter när hon vill,hon kanske känner av din stress?
vad skönt att f kommer in till er idag. Vi kan höras ikväll om vi kanske ska ses i morgon. Tänker på er.Kram kram

Christel sa...

Håller med Mia, försök att ta det lugnt. Det är en stor process att lära sig äta och eftersom Svea inte har använt munnen så mkt till att äta innan så är det säkert ett ännu större steg för henne. Nu är du ju på det bästa stället för att göra detta, ta tillvara på det och släpp ansvaret lite! Svea mår ju finfint iaf, försöka att se det!

Kram C

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Mia och Christel, jag förstår precis vad ni menar och visst kan det säkert bli så att hon känner av min frustration:( Men det är så jäkla svårt att slappna av men som tur var är jag här och alla är så lugna och Svea är glad (än så länge) och så kommer ju F sen och det blir skönt. Ja Mia, vi kan ju höras ikväll. Kram på ER!
Och Christel, vill du är det bara att komma hit!

Niklas sa...

Som Christel skriver så e´ de´ ju en stor (!!!!!) procedur för Svea att äta! Använda sig av läppar, tunga & tänder & få alla smakupplevelser...allt på en gång! & så länge hon e´ pigg & förnöjd så e´ de´ ju ingen fara men förstår din frustration såååå väl! Hade ju en tösabit boende här hos mig ett tag som hade anorexia...inte samma sak som med Svea men just frustrationen över att dom inte äter....så jag förstår lite av vad DU går igenom!!!!!!
Försök att slappna av (lättare sagt än gjort, jag vet!! ;o) )& låt Svea testa på maten lite mer....förhoppningsvis så "kommer hon på" hur gott det e´ & hur man gör när man äter!!!!!!!
Kramar Pia
PS Jag har en jobbarkompis som ligger uppe på 10:an med sin lille Hugo. Hanna heter hon.....i din ålder...hälsa henne från mig om ni pratar nåt!! DS