onsdag 23 februari 2011

En snabbis...

...borde egentligen gå och lägga mig men måste ha lite barnfritt så här på kvällskvisten. Visst hinner klockan bli mycket men så skönt det är att bara få tänka på sig själv någon timme. Våra barn har varit så gulliga, än så länge, på sportlovet. De har varit snälla mot varandra och hjälpsamma mot mig. Fredrik jobbar som vanligt fast att de är lediga men dagarna går bra ändå:)
Idag kom ma och pa förbi och det är som vanligt kul med besök.
Igår hade jag tagit upp rostbiff och tanken var väl ingen särskild med den men jag brynte den i stekpannan med vitlök, kryddor och honung och satte sen in den i ugnen. När Svante sen såg den blev han "eld och lågor", han (liksom jag) älskar kött. Så det blev även hasselbackspotatis, vinsås (av köttsaften), stekt trumpetsvamp och god sallad som grabbarna knåpade ihop. Vilken festmåltid en "vanlig" tisdag! Mums så gott det blev. Åt lagom mycket och kände mig nöjd över matintaget:) Idag är jag också nöjd men det var lite fööör kallt för att dra ut Svea och Fredrik kom hem precis när det blivit mörkt (och då var tempen minus 17) så det har inte blivit någon motion. I morgon blir det dock L-hammar igen, är tanken.
Nu är det sängen som gäller så god natt!

Inga kommentarer: