tisdag 22 februari 2011

Nu har vi varit ute...


...och det var underbart skönt om än något halt. Hade jag inte haft vagnen att hålla i så skulle jag ha druttat på ändan minst två gånger. Vi gick en sväng mot Fogelvik cirka 4 km och Svea satt så duktigt och varmt i vagnen fast att det var minus 6-7 grader ute. När vi kom hem kolla de vi in höns och kaniner , köpte ju värpfoder i helgen men ännu har de inte kommit igång med värpandet. Misstänker att de är ganska gamla, några är nog 6-8 år gamla. Måste nog införskaffa lite nytt blod till våren.
När vi kom in fikade vi, jag drack kaffe och Svea tog en macka och grabbarna makaroner med smör. Avancerat så säg! Härligt väder ute när vi gick:)

Jag har då aldrig mött någon ko på vägen här.....i alla fall inte de senaste åren......

Svea, Isa och jag ute på vargobs.........
En glad Karolin (vilken tur).
Det går ju inte att klaga på det här vackra vinterlandskapet, eller hur?

Svea åt macka när vi kom hem.
En kvart senare såg det ut så här ute. Men nu skiner solen igen. Riktigt "pytti panna väder", som Fredrik säger.


Snart är det dags för Sveis att sova, ibland lägger jag mig med men idag ska jag nog börja läsa någon bok. Har ju lånat "Svärdet och spiran" av Mia så den kanske det blir, någon som läst den?


5 kommentarer:

Mia sa...

Pytt i panna väder- så jäkla bra!
Var oxå ute förrut,snö och sol. Ni verkar haft en härlig dag,och vad gäller maten är det helt OK,lite riven ost på är ju +... Jag läser nu fortsättningen "Värld utan slut", så bra! Jag brukar somna efter 5 min,men inte nu,blir alldeles för sena kvällar nu!
Ha en fortsatt härlig sportlovsvecka! Kramelikram

Anonym sa...

Härligt att få vara ute i det vackra vädret, ni hade visst tur och var ute vid rätt tillfälle!
/Maggan/

Anonym sa...

Hahaha....pytt-i-panna-väder....DE´ va´ bra!!! Måste jag få använda!!! ;o))
Filippa gillar detta vädret....inte jag!!! :o((
Men mycket skidor & skridskor blir de´!!!!! Härligt! :o))
Jättefina foton du tagit!!
Ha ett skönt lov!!!
Kramar från Pia

Anonym sa...

Svärdet och spiran påminner mig om Björkhult :) Den är jättebra och filmatiseringen som gick på TV för ett tag sen var också bra. LÄS!!!

Kram C

Anonym sa...

Mina pullor värper som tusan och har gjort hela vintern. Det är många unghöns, så det är de som värper. De äldre har nog "arbetat" lite mer sporadiskt för brödfödan. Jag har fodrat med värpfoder och havre hela vintern och så har de två värmelampor när det är så här kallt.
Angelica