måndag 14 februari 2011

Vilken toppenhelg!


Vilken underbar helg vi har haft. Vi åkte ut med barnen till ett vintervackert Björkö på lördagen. Hos Christel och Magnus fikade vi och drog i oss ett gäng våfflor. Väl hemma i Stjärneberg satt vi i gång att städa både Fredrik och jag. Det låg saker, kläder och disk överallt så jag kan lova att det var välbehövligt!!! Fredrik gick lös på toaletten och duschen och jäklar vad skitigt det var, hua! Men efteråt blev det fint och det kändes nästan sterilt när alla leksaker var bortplockade men eftersom jag tycker om att ha fint omkring mig så njöt jag av fulla muggar!
Våra gäster dök upp 17,15 och bestod av Daniell och Isabelle, Mia och Andreas. Vi pratade och förfestade! Hallå! Gissa hur länge sen det var vi hade förfest. Vid 19,30 var vi på Ekbacken och hade en otroligt rolig kväll med måna goda vänner och kareoke........ Jag sjöng två sånger ihop med Isabelle:)))
Vi åkte hemåt vid 01,00 och tro det eller ej....vi drog till med efterfest hos oss också......och kom inte i säng förens 03,00.....skönt att vara barnfria!
Dagen efter var också fantastisk, jag och min älskling hade det så roligt, pratade mycket och badade badkar (!!!) efter det åkte vi till L-hammar och gick och käkade på Sjökrogen. Mötte upp mor och far där som tog sig en fika. Fredrik mådde inte allt för bra men jag kände mig okej hela dagen och det var skönt! Efter maten åkte vi till Skorven och hämtade tre gullungar, härligt att ses, våra små hjärtan!
Kvällen avslutades i soffan och vi tittade på "Karlsson på taket" och hade allmänt mysigt hela familjen.
Åh, vad glad och nöjd jag är över att Fredrik och jag fick ett dygn för oss själva, det var välbehövligt. Inte var jag ett dugg orolig för Svea heller, så det kunde inte bli bättre!
Tack CHRISTEL, Rebecka, Jennifer och Magnus för hjälpen med barnen!!!!

1 kommentar:

Sofie M sa...

Åh så roligt att läsa att ni haft mysig tid tillsammans, bara ni! Nästan så jag fick tårar i ögonen (är väl kanske lite extra känslig för tillfället..?!) :)
Härligt att det går så bra med Svea och att knappen snart är ett minne blott. Håller tummarna för att doktorn tycker ni kan ta bort den på onsdag! Oj, vad ni har varit med om det sista året, vilken evig press/stress och "vara-på-sin-vakt-känsla. Men ni har ju fixat det galant, trots jobbiga stunder emellanåt. Du är så stark. Att få sina dippar och dagar då allt känns skit och hopplöst är fullt normalt när man varit med det ni upplevt.

Hoppas ni får må bra allihop och kan fortsätta njta av varandra!

Kramar//Sofie