lördag 26 november 2011

Är det höst eller vinter nu?

När är det vintern börjar "på riktigt"? Är det den 1:a december som man har som riktlinje? Hur eller hur så känns vintern lååångt borta för idag har det varit en alldeles ljuvlig höstdag. Det har i och för sig blåst lite men å andra sidan så har det även torkat upp lite i vår "geggamojja" som vi har på ladugårdsplanen:) Idag har vi varit i Vittvik och blivit guidade av Maria och Henrik Ählman och tittat på deras nya gårdslakteri som de håller på att bygga. Jag kan varmt rekommendera ER att köpa kött av dem när slakteriet är färdigt och "i gång". De kommer ENDAST slakta djur från sin egen gård, som är ekologisk. Du får ditt kött styckat och vacumpaketerat och märkt med vad det är för delar och som minst kan du köpa en "kvart" kött. Gå gärna in HÄR och läs om deras planer:) Lite tjurmys!
Jag vurmar så klart för "mitt" eget kött också men tycker det är så härligt med närproducerat och med människor som tror på sin sak, varmt Lycka Till!


Fina djur det här med så klart!


Min man med upprullaren i gång! Hittade lite kanareller igår när jag var och tittade på en tallungskog, som vi planterade när Svante låg i magen, alltså 11 år sen. Den såg fin ut men jag får nog gå dit med röjsågen och "gallra" lite. Tänk om man hade tid att stamkvista också....då skulle det bli så jäkla bra:)




Tre generationer Wahlman står och dividerar om hur de ska gå till väga med Svantes crosscart! Maria utanför sitt nya gårdslakteri. Nu ska vi snart upp till våra kära grannar Nettan och Göran på lite glöggparty. Ha en fin lördagskväll gott folk!

1 kommentar:

Anonym sa...

.....& idag har jag plockat jättefina lingon!!! Hur sjukt e´ de´ då??!! Dagen innan första advent! Ur led e´ tiden!!
Hoppas & tror att ni får en himla trevlig glöggkväll!
Kramar Pia