torsdag 3 november 2011

Börjar...

....känna av någon slags förkylning eller vad det är. Har haft lite halvont i huvudet ett par dagar nu och det bådar inte gott. Elis och Svea har varit lite snuviga men pigga så jag hoppas innerligt att det bara är det jag känner av. Är så nervös för att bli sjuk tills nästa lördag men det vore så typiskt bara för att detta datum har varit bestämt sen i mars-april. Är det i Finland eller i Uppsalebo? Älgpass och älgjaktsväder i en stor kraftledningsgata.

Vackert var det i Uppsalebo i alla fall:)


Grabbarna är med Fredrik och kör bal och de har inte kommit hem ännu och klockan är nu 21,49. Det är ju höstlov så det är ju ingen fara att det blir sent. Fredrik gav sig tusan på att bli färdig ikväll så de kör väl tills de är slut helt enklet. Jag tror i och för sig att det "bara" var två lass kvar vid 19-tiden. Det är ju ganska långt bort balarna är, jag tror att det är cirka 4 mil t&r så ni förstår att det tar sin lilla tid att köra hem 700 balar (och de lastar mellan 23 till 26 bal/lass). Nu har vi också haft hjälp av svärfar, Mårten och Hasse så det har ju gått lite fortare än att köra helt själv, tack och lov:)

Näe, nu är det bäst att krypa ner brevid Svea (som har sin säng brevid min) och kanske läsa något.

God natt!

Inga kommentarer: