tisdag 29 november 2011

Tisdag 29 november.

Det är fortfarande varmt och skönt ute och snön lyser med sin frånvaro. Det går ändå bra att skapa "jul"känsla så fort det blir mörkt och adventsljusstakarna är tända och ljusen brinner i sina ljusstakar. Idag har jag även huggit en utegran och den är väldigt fin kan jag lova....det var dock lite dåligt med tjäle i backen så vi får väl se om den blåser omkull, för den sitter inte så hårt i vår leråker utanför. I går kväll såg jag ko med två kalvar på Siggebodalsgärdet och idag såg jag en stor tjur (mins 6 taggar) på Hageby (vid Grävsätter). Nu är bara frågan när man ska hinna jaga.....Pappa och några gubbar kommer hit i morgon och ska släppa Kula (stövaren) så då får vi se om jag hinner komma med en stund. Annars så har jag faktiskt varit duktigt och dragit igång röjsågen både igår och idag. Känner mig helt stel i kroppen och jag undrar om det har med det att göra eller att jag nu är 40 bast?! Nu ska jag gå och duscha och sen lägga Svea som inte har sovit på dagis idag:) Ha en bra kväll!

Inga kommentarer: