tisdag 8 november 2011

Nåja...

....lite bättre mår jag allt, tyvärr har jag erfarenhet av att när jag är förkyld (känning av bihålorna) brukar det vara bra varannan dag och dåligt varannan. Hoppas dock att detta är undantag och att jag verkligen är piggare nu. Men å andra sidan innebär det ju att jag i så fall är pigg torsdag (när jag fyller) och lördag (när jag har festen) så lite skit i mellan kan jag leva med;) Idag tog Fredrik ladugården så att jag kunde åka direkt hem när jag lämnat barnen. Satt "på kontoret" (läs kökssoffan) med inrapportering till CDB (av kalvar), prat med LRF-Konsult och jordbruksverket (vissa som man köper djur av har inte riktigt ordning på sina kalvar/papper, så då måste man "trixa och fixa" och prata eller felanmäla till SJV och det går INTE i ett nafs. För er som inte vet det, är det VÄLDIGT mycket byråkrati med att köpa, sälja eller slakta djur. Du måste hela tiden rapportera till CDB (jordbruksverket) vad du gör med dina djur och ALLTID ha koll på djurens öronbrickor (de ska (helst) ha ett märke i varje öra där det finns ett individnummer samt en kontrollsiffra och så klart produktionsplatsnummret (ppn) som säger på vilken gård djuret är fött.) Betalade sen räkningar och ringde runt lite till. Eftermiddagen tillbringade jag som gårdagen, under mitt duntäcke..... Igår kväll skulle jag varit på ett möte med "Qvinnliga" igen men avbokade det för jag mådde så pissdåligt. Ikväll mådde jag bättre så då åkte jag iväg på ett snabbmöte i Ringarum (jägareförbundet Valdemarsvikskretsen, det var jag och fyra "gubbar", de frågade hur det gått med jakten och jag svarade VÄLDIGT bra, jag har skjutit två älgar.....de hade inte skjutit något själva verkade det som.......:)))))) det höll inte på så länge som tur var så jag var hemma till 20,30. Nu har jag druckit te och ätit Sannas goda bröd och nu måste jag nog försöka sova....det är nästan fullmåne och jag drömmer så mycket att det nästan känns besvärande att sova.....
Ja ni, ha det fint och var rädda om ER, KRAM!

Inga kommentarer: