tisdag 1 november 2011

Kommer ni ihåg?

Har hittat mängder på bilder från när Svea hade sond och knapp. Tittar och tittar och kan knappt fatta att det är vi som varit med om detta! Bra att ha bild och bloggbevis att så är fallet. Idag blir det vägning av kalvar och stora omflyttningar i ladugården. Jag och barnen sitter här hemma och väntar på att barnen ska till dagis. Har ju satt tiden klockan 10,00 den här veckan för att de inte ska behöva slitas upp från sägen så tidigt och verkligen kunna få ha lite lyxig sovmorgon nu när de har höstlov.....Hmm! Vår minsta verkar inte fatta vad jag menar för hon vaknade redan 06,00......varken hon eller jag är överens med vintertiden:(
Fredrik kommer jobba hemma idag för Connie är och kör hans maskin idag, så bra! F stack och hämtade hem balar förrut. Vi har väl kört hem cirka 160 stycken och har väl "bara" sisådär en 500 kvar att hämta.......Det går sakta men säkert! När Svante såg detta kortet så undrade han vem det var? Ha, ha, ha! Han kände inte igen mig. Det skiljer cirka 15 kilo där och nu så även om jag inte är smal ännu så ser jag ju också lite skillnad faktiskt:)

En av alla gånger som vi låg inlagda. Svea med dropp.....hua!

Nyopererad och söt!

Jag fattar inte att jag orkade. Här har vi kommit upp på rummet efter op och uppvaket. Svea väntar på op.


Nu ska jag fixa i ordning fika som jag ska ta med till Liljestad.

För er som inte vet eller som undrar så kan jag säga att Fredrik nu ÄNTLIGEN är stolt ägare till en del av sin föräldrargård. Gården är nu på 422 ha mark + lite vatten i insjön Rånen. Allt känns faktiskt fantastiskt bra och jag är så glad över att det ändå löste sig till sist med det mesta. Det som känns lite tråkigt bara är att vi inte har någonstans att bo där. Vi bor naturligtvis helt toppen här MEN vi vill så klart bo där vi har djuren. Det ingick ju ett hus i gårdköpet men där har Fredriks faster blivit lovad att bo i all oändlighet så det känns ju ganska långt borta. Eventuellt kanske F syrras hus blir till salu (som ligger perfekt i förhållande till ladugården) men det kan tyvärr dröja lång tid innan det blir aktuellt. Vad göra? Vänta på det eller bygga nytt själva, hur skulle ni ha gjort?

Ha en bra dag vänner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tanten borde väl själv fatta att hon ska flytta?

Anonym sa...

Just det