onsdag 2 november 2011

Onsdag!

Idag har Fredrik och jag varit på LRF-Konsult i Västervik. Där gick det bra och vi var färdiga efter cirka två timmar. Vi åkte snabbt hemåt och F stack efter mer ensilagebalar. Det minskar sakta men säkert. Nu är det "bara" drygt 200 kvar att hämta hem:) Jag kollade lite efter älgarna men såg dem inte:( Här är en bild på VÄRLDENS bästa Göran. Han och Ussa tog en "liten" sväng (mitt i höstbruk och maskinhallsbygge) till Tyskland för att handla "lite" till min fest:) Hur snäll/a får man vara? Tusen tack!

Så här god mat åt vi i fredags. Hasselbackspotatis och någon slags stek av nöt (tror jag). Jäkligt gott blev det i alla fall. Vi är så bortskämda just nu som har så mycket fint kött i frysen.

Svea och katten Sune!

"KlätterFia" är i farten som vanligt;)


Elispojken tar kort på sig själv.

Hade planer på att försöka hinna springa runt i några affärer idag också när vi ändå var i stan....men inte blev det av. Jag måste försöka få tag på någon fin klänning till festen men i värsta fall får jag väl dra på mig min gamla röda "trasa" (den som jag hade på Sveis dop). Eller vad fasen ska jag ha på mig???. Det bästa och enklaste kanske vore att jag tog min "vardagsuniform" det vill säga mina fina jaktkläder....det kan dock bli lite svettigt när jag ska digga loss till U2, Depeche
och Imperiet:)

Idag när jag hämtade barnen på dagis/frita så medelade de att Svea hade ätit dåligt......lugn Karolin, tänkte jag. Vad var det för mat då frågade jag? Stekt potatis och fisk.....näe, inte någon favoritmat för varken mig eller Svea. Nu har hon ätit drygt en pannkaka (med massor av smör i) och druckit mjölk så nu ordningen återställd:) När jag hörde att hon ätit dåligt så var det samma känsla jag hade förr när jag hörde att E och S inte åt som de skulle och inte den där jobbiga "Sveaäterinte" känslan. Svårt att förklara men jag fick ingen panik, som jag lätt fick förr (för ett år sen) och det är ju positivt:)

Inga kommentarer: