fredag 14 september 2012

Akvarellkurs!

Ramla inte baklänges nu men i morgon och på söndag ska jag gå på en akvarellkurs tillsammans med syster Sofie, pappa och några andra "gubbar". Pappa har alltid varit duktig på att teckna och jag har alltid velat måla (något) och akvarell skulle nog passa mig:) hade tankar på att önska mig "målarsaker" när jag fyllde 40 men det "blev aldrig av". Men jag fyller ju snart 41......;)
 
 
 Svea har "rotat fram" gamla småsprutor, de som vi kollade sondläget med. Har ganska många sprutor kvar av alla de sorter och ändå lämnade vi tillbaka mängder till avd. 10. De vi har kvar är de förpackningarna som var öppna (och de kanske innehöll "typ" 200 st. sprutor). Jag har ju kvar en öppnad/begagnad knapp också som jag någongång tänkte operera in (ihop med Svea) på en av hennes dockor, så hon förstår vad det är hon har varit med om och som förklarar varför hon har ett ärr ovanför naveln.
 Oj, idag när jag hämtade barnen kom en "pinntjur" och sprang över vägen precis innan kyrkan och dagis.

Nu är det fredag och jag (eller barnen) ska snart börja med maten. Svea, Fredrik och jag har tagit det obligatoriska höstfredagsbadet, så nu är vi rena och fina. Passade på att raka benen och skrubba mig med Rosenseriens kroppspealing över stora delar av kroppen, så nu känns kroppen len och skön.
Ha det gott!

1 kommentar:

Björköborna sa...

Så roligt det låter med akvarellkurs! Var ska ni vara och vem leder kursen?

Kram Christel