söndag 2 september 2012

Rolig helg i Loftahammar!


Mesta tiden av den här helgen har vi tillbringat i Loftahammar, både igår och idag:) Igår tillsammans med Sofie och Ulf, Arzi och David samt Hanna och lilla Albin. Svante och Elis har "hängt" med Axel och Arvid och det har de naturligtvis gillat:) Alla barn har sköt sig exemplariskt och då är det extra kul:)
 Igår kväll var Lotta och Tobbe med barn här och vi käkade taccos och satt och pratade, tiden bara skenade iväg och vi hade jättetrevligt.
 
 
 Sven (har inte vant mig vid det namnet) "leker"med en mus vi tog i fällan inatt. Nu har vi fått fem möss på tre dagar....BLÄ. När äntligen flugorna försvinner så blir det invasion av möss i stället.
 Svea spelar en trudelutt för katten och musen.

 Sven med den andra musen.......
 Det har ju även varit Östgötadagarna denna helg och då har Mika haft "öppen ateljé, så dit åkte vi och tittade på hennes fina konst. Fick även en runvandring bland hästar och kaniner (till Sveas stora lycka!)
 Vilka stora och fina hästar!
 Läppglans är poppis även hos en tre-åring!
 Hopp och studs!
 Tivoli! Jippi! Alvar och Svea, sötnosar!
 Svante och Arvid.


 Här FICK vi äta Anita på Smågö:s fantastiskt goda sikklämmor! Tack snälla!
Är det inte en rolig bild så säg:) Jag, min kusin Petra, kompis Johanna och lillasyster Sofie.

Kortfattat: *Rolig helg med barnen (Fredrik bara jobbar och jobbar och jobbar och jobbar..........)
                  *Tyvärr har en tråkig sak hänt: Nina (kaninen) har dött. Elis stortjöt som bara den
                   och jag tycker också det känns ledsamt. Hon var ju vår "urmoder" bland våra kaniner.

6 kommentarer:

Björköborna sa...

Alltid lika roligt att bli tillfrågad om att hänga med på saker och ting...

Beklagar kaninsorgen!

Kram C

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Tack Christel!

Kram!

Filosofie sa...

Christel, det är inte lätt att tillfråga dig om något som inte är planerat i förväg. Men du är precis lika välkommen att dyka upp oanmäld när som helst som Karolin är. Jag blir bara glad när ni kommer på besök. Tack för att du kom förbi Karro! Kom snart igen. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja, det blev hastigt båda dagarna, mycket tack vare att Fredrik inte skulle vara hemma något....och som du ser på bilderna var vi mest på "tivolit" i och med de små barnen. Men det är "mamma-barn" träff på onsdag igen kl.11.30, hos Sofie, nu har jag i alla fall sagt till i ganksa god tid.
Syster K.

Filosofie sa...

Ha ha, det är klart att Christel gärna får komma på onsdag. Anledningen till att jag inte frågat henne är att jag inte trott att hon skulle tycka det är kul men det är klart, det är ju upp till henne att bestämma. Så Christel, varmt välkommen på onsdag om du har tid och lust. Kram

Björköborna sa...

Mamma-barnträff hade varit jätteroligt (jag tycker om både mammor och barn), men jag jobbar.
Tackar som frågar :) kram!