måndag 17 september 2012

Måndag

Täppta bihålor och trött är inte roligt:(    = ingen träning idag heller, BLÄ!
Gjorde ladugården på morgonen och efter det var jag tvungen att åka upp till Fredrik som är i Grönstorp och kör, med hydraulolja och kaffe, som han glömt att ha med när han stack i morse.
Passade på att fika ihop och medans vi gjorde det hörde vi en dov smäll och det var skotarföraren som välte med skotarvagnen. Följde med Fredrik i skördaren när han åkte och hjälpte upp skotaren.
Gick sedan en sväng för att kolla gränserna på hygget åt F.
 
När jag kom tillbaka till Liljestad var klockan 13.00 och jag hade ut ännu en bal (6 STORA och TORRA balar idag). Körde även fram 8 tills i morgon:)
 
 Familjen Alvarsson/Wahlman, Sofie, mamma, Christel och jag.
 Slang som gått sönder på aggregatet, olja som runnit ut men grönt och fint är det ute.
 Hoppsan! Så det kan gå......men det är coola killar det här, ingen som stressar upp sig eller är förbanad.
 Fredrik var tvungen att hjälpa till att lasta av med skördaren.
 I eftermiddags har det varit syskonfotografering på skolan. Så här fina var mina sötnosar.....men väldigt sura och svåra att ta kort på var de här, på skolan gick det dock bra!
Nu håller jag på med ris och korvstroganoff, så Fredrik har något till sin matlåda i morgon. Läxorna är gjorda och jag längtar lite tills Svea somnat.....för då ska jag ta fram färg och pensel tänkte jag:)
Fredrik är nog i Käggla och sladdar (på gärdet;) så honom ser vi nog inte än på ett tag.
Hej!

Inga kommentarer: