lördag 22 september 2012

Lördag

Ni kanske har undrat vart jag har tagit vägen? Det undrar jag också ;)
Den här veckan har INTE varit rolig, jag har mått piss och inte gjort många knop. Mina bihålor.....kanske man ska överväga att be någon läkare om råd, vad jag ska göra. Det är ju samma sak varje år och det tar så mycket energi att inte känna sig pigg men ändå inte vara så dålig att man kan ligga hemma och kurera sig. Jag har gjort ladugården varje dag ändå, näe nu ljög jag, Fredrik gjorde ladugården i torsdags morse för då mådde jag verkligen kasst.
Jag har även hunnit sladda i "nya Käggla" och i Härad och eftersom jag tycker det är så roligt att köra traktor så kan jag bortse från att jag mått dåligt.
 
Snart börjar älgjakten och Fredrik såg FEM älgar på Bålebo härom dagen:)
Älgjakten börjar om ett par veckor så det kankse är dags att skjuta in bössan:)
 
Nåväl, nu hoppas jag vara på bättringsvägen och att jag kan börja träna igen på måndag:)
 

 Fredrik har jag inte sett så mycket av denna vecka, han har varit i skogen samt kört färdigt höstbruket på Nora. Men igår gott folk, kom ha hem före mig (jag var och handlade och hämtade barnen) och det har inte hänt på hur länge som helst.
 Kattgos!
 Jag fortsätter med min nya hobby!

 Traktorkörning är roligt som tusan!
 Ha, ha, ha! Bilden är tagen nu på morgonen!

 Svea och jag kollar vart Elis tog vägen. Ser ni honom på bilden nedanför?

 Åh, så härlig han är.
 Lördag morgon!
Han blir väldigt tålig vår sötnoskatt.

Idag regnar det och Fredrik har muttrat HELA morgonen, för att han inte hann så färdigt här hemma. Jag skämtade med honom och knäppte händerna och sa: -Tack Gud! Han var inte lika road, kan jag säga ;) Förhoppningsvis kommer han hem efter ladugården och vi kan fixa lite här hemma:))))
Trevlig lördag på ER! Och JA, det går jättebra att ni lämnar kommentarer ;)

6 kommentarer:

Björköborna sa...

Svea är så himla söt (ja ni andra också såklart ;). Hon passar så bra i att ha håret bakåt eller hur jag ska förklara, åk till frissan och klipp henne i en sån fin frisyr :)
Kram C

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Jag som precis klippt luggen på henne;)Jag håller med, hon är gudomligt söt, kanske dags att vara barnvakt snart?
Det blev ju bra det där i VT. Ångrar lite att jag inte åkte ;)
Kram K

Björköborna sa...

Alltid redo (nästan iaf). Säg bara till. Klipp bort håret "där bak" så det blir jämt, kommer att bli jättefint :) Gör det dock inte själv, ser på bilder på våra barn när de var i Sveas ålder......inte så snyggt, haha!

Filosofie sa...

Vad höstfin du har gjort bloggen! Svea är supersöt! Och du också! Kram S

Anonym sa...

Hej! Fin blogg du har. Stackars dig med tråkiga bihålor. Jag har också bekymmer med mina och det ställer till bekymmer eftersom jag jobbar som vattendykare. Jag har gjort både röntgen och många undersökningar. Nu använder jag cortison i näsan morgon och kväll året runt. Det har faktiskt blivit bättre. Jag tycker absolut du ska söka hjälp. Det är tröstlöst med bihålsproblem och varje gång tar det lång tid att bli bra. Kram Sara Stenbeck

Lina eller Karro-det är jag! sa...

TACK SARA! Ska genast prata med doktor! Bihålorna är en ständigt åtekommande "skitåkomma" som jag får VARJE år.Har läst tillbaka i min blogg och varje höst...bihålor som "spökar" och även senare under året. Jag provade cortisonspray i vintras, det funkade men tog slut väldigt snabbt.Använder du även på sommaren alltså?
Tack för kommentaren!Kram!

Sofie-Visst är den fin med lite höstlöv:)Kram!