torsdag 18 mars 2010

Bloggtorka!

Har inte orkat skriva något den här veckan men det beror bland annat på att jag inte har mått så bra. Ska kortfattat sammanställa veckan ändå.

Tisdag- Min kära mor kom hit och höll mig sällskap. Det är så roligt och skönt när hon kommer. Mamma började städa och fixa i de nya skåpen som jag har fått efter min mormor, som numera bor i Överum på ett ålderdomshem. Hon dammade och torkade rent och ställde in min "nya" servis och våra andra finserviser i ett av skåpen, flyttade och rensade bland alla glas vi har och resultatet blev jättebra. Tack mamma!!!
Vad hände mer? Jag var till tandläkaren med Elis och sen och handlade lite.
På kvällen åkte vi på musikafton i Ekbacken, där Elis spelade marackas och sjöng "Kalle kanin" ihop med sina kompisar och Svante spelade gitarr.
Alla barn är så duktiga och det är jättekul att se dem kämpa på med sina instrument.

På hemvägen kände jag mig lite konstig, yr och lite illamående.
Dum som jag är drack jag två koppar kaffe på Ekbacken och åt en bulle....Inte bra, min mage slog bakut! Kunde inte somna (på grund av kaffet) och jag fick springa på toa flera gånger på natten, mådde SKIT bokstavligt talat!

Var helt slut på onsdagen så Fredrik fick stanna hemma och ta hand om Svea. Mamma och pappa åkte till Viken och handlade Proviva och lite annat nyttigt. Gulliga NI är!
Började må liiiite bättre på kvällen.

I dag torsdag är jag betydligt bättre men har ont i huvudet, vilket är mycket ovanligt för att vara jag. Hoppas "bara" det är vätskebrist sen i går som gör att jag har ont.
Lite tråkigt är det för idag skulle jag åkt och hälsat på ett par kompisar men fick ställa in besöket, i fall det var någon form av magsjuka. Men ska försöka komma iväg till dem nästa vecka i stället.
Så, nu vet ni vad som har hänt här och varför jag är lite dålig med uppdateringen.
Om någon undrar hur det går för Svea, så sondar vi henne igen och hon verkar som tur var må bra och är glad.
Ha det bra!

3 kommentarer:

Mia sa...

Hoppas du mår bättre idag,många som har huvudvärk-nå´t som går kanske.
Va roligt det måste vara att se sina barn framträda så där,vi får vänta några år...

Har hönorna fått "vårkänslor" än så man kan inhandla "riktiga" ägg snart-från lyckiga hönor?
Igår tittade vi på vildsvin ute på Krocksö,som tvekade att gå ut över isen,ett av dem provade för att sen vända igen till de andra. (Mitt på da´n.)
Ha en skön helg vännen.Krama dina härliga ungar!(och man förstås...)

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Hej Mia! Ja nu mår jag bättre skönt och huvudvärken är borta.
Näe, hönsen har inte börjat att värpa än men så fort det blir lite mindre snö så ska jag mocka ut och börja ge dem värpfoder och då brukar de komma igång på ett par dagar. Saknar också mina ägg....
Ha en skön helg du med och vi kan väl kolla framåt söndag om vi ska åka en sväng och bowla.
Krama de dina också!!
Karolin

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Hej Mia! Ja nu mår jag bättre skönt och huvudvärken är borta.
Näe, hönsen har inte börjat att värpa än men så fort det blir lite mindre snö så ska jag mocka ut och börja ge dem värpfoder och då brukar de komma igång på ett par dagar. Saknar också mina ägg....
Ha en skön helg du med och vi kan väl kolla framåt söndag om vi ska åka en sväng och bowla.
Krama de dina också!!
Karolin