måndag 1 mars 2010

Sköna Söndag i Stjärneberg!

Söndagen började som vanligt med frukost och lite allmänt styr. Fredrik var iväg och högg och jag var ensam hemma med en febrig Elis, datanördig Svante och en glad Svea.
Vid 11-hugget ringde Isabell och sa att hon var på väg till Viken med Doris, för hon skulle på kalas, och undrade om det var okej att hon köpte ingredienser till mat för att komma hit och laga den till oss. Okej??? Väldigt OKEJ!
Sagt och gjort, vi hjälptes åt att göra kycklingsallad, som blev jättegod och till efterrätt fruktsallad. Tack snälla Isabell!
Även trevligt att träffa och prata. Så här såg det ut på köksbordet en kväll när jag vaknade efter en tupplur.


Efter maten kom Mia hit och vi gick en promenad, i slasket, ut till Björnvarp och tillbaka. Gud vad skönt det var att komma ut och röra på fläsket lite.
När jag kom in från vår trevliga och pratsamma (tror att jag tröttade ut Mia med mitt tjat) så duschade jag och åkte till Viken med Svante, för vi skulle gå på bio, bara han och jag.
Vi såg den storslagna filmen AVATAR. Den var verkligen bra och helt fantastisk, världen Pandora var underbar. Det var så mysigt att få vara ensam med Svante och bara mysa han och jag.



När vi kom hem vid 21 så var dock inte Elis så pigg. Han hade 40,5 i feber så jag ringde sjukvårdsupplysningen och fick lite råd. Han är dock inte förkyld så det är lite läskigt och man undrar vad som är fel.
Han klagar på magont....
Fredrik är nere till vårdcentralen just nu med honom, stackaren!


Fick inte i Elis mycket mat, här tog han EN tugga på sin macka.



Festmåltid a´la Isabell!

Nu ska jag ge en hungrig Svea mat. Återkommer senare idag, tror jag.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan ni inte söka i Västervik för Elis, i stället för i Vika där inget händer?
Kram Nettan

Anonym sa...

Skäms för att söka för ett barn till...................