söndag 21 mars 2010

Regnet det bara öser ner.

Ja, vad det regnade idag, nu börjar det verkligen ta ordentligt på snön. När jag gick upp till ladugården förrut var det nästan så man inte kände igen sig ute, snöhögarna hade blivit så små och det var barmark på sina ställen.
I ladugården fick jag äran att hjälpa Göran att flytta några kor, skita ner mig lite samt vända (!) på en ko. Saknar ladugårdsarbete och kor och kalvar, tur att man får hjälpa till lite här ibland.
Till middag åt vi "kärlekssoppan" som är superenkel att göra och väldigt god. Mums!
Elispojken är hos sin bästis i Fogelvik och det är konstigt och tomt när han inte är hemma.
Snart är det läggdags och jag är så jäkla trött, har varit det hela helgen, fattar inte vad det är med mig. Känns som jag skulle kunna sova ett par dygn. Kan det bero att jag är småbarnsförälder???!!! Kanske det!!

I morgon kommer Sara och Folke till Stjärneberg och det ska bli jättekul att träffas. Folke är två veckor äldre än Svea och jag har inte träffat Sara sen i somras när vi båda var gravida. Vill ni kan ni läsa Saras blogg HÄR.

Nu ska jag krypa ner i min sköna säng så sov gott!

2 kommentarer:

sar sa...

Snart kommer vi :) Kul att du länkade min blogg! kramis

Niklas sa...

Denna kärlekssoppan låter "kul"....recept??
Kramar PIA