torsdag 25 mars 2010

Trevlig dag i Segelrum!

Idag har Svea och jag haft en supertrevlig dag hos Sofie och Kire i Segelrum. Vi kom dit runt halv tolv, något sent men hade varit i Västervik innan och hämtat "sondsaker" till Svea.
Det var jättekul att äntligen få träffas, skulle ju egentligen kommit förra torsdagen men som ni kanske minns var jag inte så väldigt pigg då. Det var inte bara vi som var och hälsade på, utan Malin och lilla Herman (2 månader idag) var också där. Vi fick jättegoda mackor och smarrig morotskaka. TACK! "Lilla, lilla" Molly hade blivit stora damen och var nu 3 månader. Tyvärr så fick jag inget kort på söta Tindra, för hon var duktig och sov middag ute, när vi fotograferade som mest och sen glömde jag bort att ta kort på henne.
Men jag får hoppas att vi kan träffas snart igen så hon också får vara med på bild.
Det här var första "träffakompisarmedsmåbarn"- turen som vi har gjort och jag tycker det var sååå trevligt och roligt att träffa andra småbarns mammor.


Sen var det naturligtvis roligt att få träffa min "gamla" klasskompis Kire också. Kire och jag har ju varit kompisar sen vi gick på lantan...hemska tanke men det är över tjugo år sen......!


Men det ser väl alla att han bara ser ut att vara runt 28 år;-))))
Tack snälla Sofie för idag, nu är ni varmt VÄLKOMNA hit!!!!
Nu är vi hemma igen. Svante och Elis har varit hos Nettan, som var snäll och hämtade dem på skolan så att jag kunde komma ut och roa mig lite. Fredrik är och jobbar och lär väl inte vara hemma förens efter midnatt:-(((
Är nu ganska trött får väl se till att det blir tidig kväll ikväll.
Hej då!




4 kommentarer:

Mia sa...

Halloj på dej!
Svea är ju "riktiga stora damen" tillsammans med de andra. Det brukar vara så härligt att se när "de upptäcker varann" de små,mkt mer spännande för dem att höra andra småttingar.
Åh,jag är Svea-sugen,hon sov ju så gott i tisdags.Hon är så himla mysig! Håller med om att det är kul att ha klänning på sin lilla tjej.
Träffade Svante och Elis vid fsk igår,Elis hade lekt med Mathilda,hon frågade i bilen sen "Eis ä? å Ante?, Ea hemma" .Det är så härligt när de börjar prata.
Ha det så jättebra nu,njut av allt....! Kram

Björköborna sa...

Kire ser ut som han alltid har gjort tycker jag :)

Anonym sa...

Den evigt unga Kire!
Karolin

Sofie sa...

Tack själva för att ni kom! Det var så kul att äntligen träffas =) Och Svea är lika mysig i verkligheten som hon ser ut på bilderna i din blogg. Hoppas vi kan ses snart igen, då kommer vi till er så får du vara på hemmaplan och slippa dra med alla matgrejor. Ta hand om er så länge! Kramkram