fredag 12 mars 2010

Så var det fredag igen.....

...och veckan hade tagit slut (gammal Noicelåt, och jag tror att jag har börjat ett inlägg så en annan gång.) Nåväl, idag blev det ingen promenad för min del. Passade på att sova på förmiddagen när Svea sov och sen när jag hämtade grabbarna åkte vi till Viken och köpte lite kläder till Svea, hon har växt ur alla bodys i strl.62 (ganska breda lår...) och i strl. 68 hade hon inte så mycket kläder. Jag fick ju ett presentkort på "Nillas" i Viken av mina kompisar i styrelsen plus "vår" rektor, så det passade ypperligt nu!!! Inte gjorde det mig något att det var rea också.....!!! Perfekt!

Innan det var jag hos Mia på "Rosen Serien" och handlade ännu mera saker. Lite presenter och lite åt mig själv. Kan återigen varmt rekommendera deras produkter. I morse brynte (heter det så) jag en rostbiff (nöt, i från.... piip) med kryddor och sen "skjuts in i ugnen". Tog ut den när innetempen var någonstans mellan 62-65 grader.

La den sen i folie, ihop med köttspadet. Nu i kväll gjorde jag en egen lag på salt, socker, peppar och vitlök och tog en kanyl och spruta (japp, hade kvar det från tiden i Liljestad, då man ibland behövde ha det till sjuka kor...och ja, det var ouppackade.) och sprutade in lagen i köttet, på många ställen. Kan nämna det att det blev SÅ jäkla gott! Kan varmt rekommenderas! Till det hade jag gjort potatisgratäng och sallad.



Denna "söta" potatis hittade jag idag!



Svea är inne i en underbar period just nu, eller kanske man kan säga att JAG är inne i en underbar period just nu. För jag är inte orolig på samma sätt längre och gissa hur skönt det är på en skala till 10. Jag är så otroligt lättad och glad över att det verkar fixa sig det här med matningen. Min plan är att nästa vecka bara ge henne på flaska och att hon får "säga till" när hon är hungrig. Ska så klart samspråka med någon från barnavdelningen innan om det är okej, men det tror jag att det är i och med att jag känner att hon nu kan och vill "tutta" nappflaska. Hon är ju absolut inte van att känna: att nu är jag hungrig, nu behöver jag äta, så det är klart att det tar ett tag att vänja sig vid det. Men som sagt, jag tror det löser sig nu. Idag gav jag henne även lite potatis och det var ju också helt okej (igen) så ni kanske förstår att jag är tror på att detta kommer att fixa sig.


Vill bara visa denna bild innan jag slutar. Visst blev köttet likt en haj när jag skar upp det???
JA, jag har fantasi och det är jag evigt tacksam för.
Mamma, ska du ta kort på allting, frågade Svante............
Har man en blogg så har man, och min dröm är att få ge ut den i bokform till mina barn någon gång.....

Sov sött mina vänner och råkar jag ha någon ovän här som läser, så sov gott du med!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst ordnar det sig med Svea, och det är ju konstigt om hon inte blir hungrig när hon känner doften från din smarriga mat!
Kram Nettan

Mia sa...

TACK KAROLIN...
För all fin reklam för Rosen produkterna,härligt med nöjda och bra kunder,och för en trevlig bioeftermiddag med grabbarna och att fått gosa med lilla gosetjejan,som då gjorde ett jättestort framsteg...!!!!Sist men inte minst-du är en verkligt fin vän!
Allt ordnar sig ska du se...
Kram kram