söndag 7 mars 2010

Härlig helg!

Detta är första helgen på evigheter som vi har känt ett slags lugn och glädje. Lugn för att Svea äntligen verkar må bra och glädje för att vi äntligen får njuta av vår "bebis" (som inte är någon bebis längre...) och att vi är samlade alla fem, KÄRLEK! Fredagskvällen började med ett bad för mig och kan ni tänka er, en kall öl!!! Kom ju på det att det är helt okej för mig att dricka just en öl, nu när jag inte pumpar åt Svea längre. Konstigt egentligen, för jag hade ju räknat med att amma åtminstone fram till hösten = ingen öl förens då.
Till mat åt vi kräftor till förätt och "min" älg till varmrätt. Gott!
Elis fick ett kräftskal mellan tänderna som Fredrik fick ta och pilla loss (kolla bilden nedanför).
De fick loss det som tur var.


På lördagen gick vi en lite promenad och hade sen en mysig kväll med ris och köttgryta till middag.
Idag har vi haft en underbar söndag ute hos mamma och pappa. Pappa hämtade oss med scoutern (hur stavas det???) i Skorven och jag njöt av varenda sekund på isen och vistelsen på Björkö.
Senast vi var på Björkö var i september på Alvars dop. Ett halvår sen!!!!! Inte klokt egentligen. Har aldrig varit ifrån Björkö så länge.

Grabbarna och pappa var ute och fiskade, det gick väl inte så bra men var kul tyckte de.
De fick även åka spark och "kälke"bakom mulen och scoutern.

Jag var inne med Svea under tiden så mamma och jag fick umgås lite, härligt!!!




Svea fick prova på lite potatis med rapsolja och det gick ganska bra.
Både Svante och Elis har fått sina första smakportioner just på Björkö...så vi måste ju föra traditionen vidare....


Har inte tid att skriva mer utförligt just nu men kan dock säga det att helgen har varit underbar!!!!!





En glad och nöjd mamma!
Som synes verkar Svante och Elis också nöjda för de gör båda "tummen upp".

Ursäkta snabbt avslut på detta inlägg men nu måste jag lägga tre barn.
Go´kväll!


3 kommentarer:

Niklas sa...

Sååååå himla härligt!!!!!!!!!
Det märks verkligen på "din ton" i bloggen att du/ni mår mycket bättre nu & det e´ helt underbart att "höra"!!!!!!! :o)) :o)) :o))
Superfina foton!!!!!
Ha det gott!!!
Kramar Pia

Anonym sa...

Härligt!
Kram Nettan

Mia sa...

Underbart!!!!
Härligt att se att ni (äntligen) haft det lite avslappnat.Välbehövligt för er alla!
Fantastiska bilder och Björkö verkar vara otroligt vackert,alla årstider.
Njut av denna helg längeeee!
Kramar vännen!
P.s Elis ser betydligt piggare ut nu...D.s