fredag 12 mars 2010

Lik mamma...

Det kanske inte syns så mycket på bilden men Svea kan sära på lilltån precis som jag och min mormor....! Det är roligt när vissa saker går i arv! Tyvärr verkar hon ha ärvt mina gigantiska vader också...stackars barn, hon kommer hata mig för det i framtiden! Men då kan jag säga det, att hon står åtminstone stadigt och blir en stark tjej! Vill passa på att tacka våra kära vänner i Finland A och T, som vi fick ett jättefint kort av igår, tack, tack! Tänk vad ord kan värma ens hjärta!

Igår kom Nettan och jag ut på ytterligare en promenad (runt Härad) och längs vägen såg vi TVÅ döda rådjur. Usch, så hemskt! Det är många rådjur som har fått lida denna vinter men vi får tro att de som är kvar är starka djur och att det nu blir en kanonfin rådjursstam.

Gå gärna in på min syrras Björköblogg för att se hur det är att leva på världens vackraste ö.
Adressen hittar du till höger, brevid detta inlägg.

Nu är det snart fredagsmys och jag hoppas att Fredrik kommer hem skapligt idag.
Sen hoppas jag att Anna Bergendahl vinner melodifestivalen i morgon, vilken underbar låt!

2 kommentarer:

Mia sa...

Halloj (igen)!
Kul att träffa er förrut!
Hm,tror du,vem vet,hon kanske ändå ska bli ridtjej eller fotbollsspelare-då får man ändå stora vader...Och det där med tån är ju bara gulligt,och det är inte alla som kan göra så!!!
Ja den låten är riktigt bra,hört den ca 4 ggr på radion idag.
Jo,tänkte på en sak...varför säger man (jag) inte bara Tack! när man får en komplimang??? Karolin-Tack!
Blev jätteglad,har "snön att tacka" för all motion som blivit.
Ha en himla skön helg vännen!
Kram

Niklas sa...

Hihihi....tror du att vi kan va´ släkt då??? Jag kan oxå göra så med lilltån & har oxå gigantiska vader!!! ;o)
Vi har oxå hittat döda rådjur på Snåret idag.....usch....det e´ så hemskt!!! :´o( Har svurit lååååånga ramsor på all denna jä....snö!!!
Måtte det gå fort med "snösmältningeriet" så djuren hittar den mat de vill ha!!!!

Ha en skön helg!!!
Kramar