måndag 22 mars 2010

BVC och Sara-besök.

Idag har jag varit och vägt Svea och hon hade gått upp fina 240 gram på en vecka, toppen! Visserligen var hon ganska tom i magen förra måndagen då vi provade att köra "sondfritt". Nu väger hon närmare bestämt 6540 g och är 62,5 cm lång.
På eftermiddagen efter att jag hämtat grabbarna så ringde Nettan och sa att Sara och Folke var här nu och att de skulle gå en promenad om jag ville följa med, och det ville jag.
Vi gick runt Härad och det var kul att träffa en annan bebis och naturligtvis att träffa Sara.
Svante fick prova att hålla en annan bebis och det gick ju bra det med. Folke fick leka med lite Svealeksaker och det tyckte han var kul. Sara var lite rädd att han skulle dra sönder dem.

Lite ovanligt att det går två barnvagnar på vägen.


Folke undrar vad det är för konstig slang Svea har i näsan. Märkligt sätt att få mat på verkar han tycka.

I morgon ska vi försöka träffas igen och snacka lite bebis. Det var jätteroligt att få träffa ett barn i Sveas ålder och storlek. Jag frågade ut stackars Sara om allt kring Folkes mat, det är så skönt att få höra hur andra har det.
Visst är Svea söt när Fredrik smörjer in henne med olja. När jag ger henne"smörj" brukar jag ta krämen eller oljan i händerna och sen smörja in henne. Fredrik kör en helt annan metod, han häller all kräm eller olja rakt ner på Svea, ungefär som om när man häller ketchup eller senap på korven;-) Alla sätt är bra utom de dåliga! Tycker det är viktigt att Fredrik får göra på sitt sätt, det funkar ju oftast (kanske inte jämt;-) bra det med och vi är ju alla olika.
Fick dock en chock idag när jag hörde av Nettan att Fredrik höll barnvagnen med EN hand när han var ute och gick med Svea när vi var på hockey. Det är dock något jag tycker är så larvigt...att killar/män verkar tycka det är pinsamt att hålla barnvagnen med TVÅ händer, tror de att det är coolare med EN hand??? Jag tycker bara det är töntigt......så nu hoppas jag att jag slipper se det någon mer gång, älskling!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad snällt av dig att du låter Fredrik göra som han vill med sin dotter när han smörjer in henne;-) Och en kommentar om varför jag kör vagnen med två händer istället för en. Jag orkar helt enkelt inte köra med en hand. Jag har försökt men vagnen går helt enkelt inte framåt när jag försöker. Ulf är dock starkare än jag och klarar det fint om han vill. Söta bilder på Svea flickan. Kul att hon har gått upp i vikt så bra. Det måste kännas väldigt väldigt skönt! Kram på dig önskar syster Sofie