måndag 15 mars 2010

Det går väl "sådär".

Anledningen till varför jag inte skrivit sen i fredags är att vi har provat ett dygn utan sond på Svea. Kan väl inte skryta med att det går direkt bra, hade ju hoppats så mycket på det.
Samspråkade med Västervik i lördags och de tyckte att vi kunde prova att dra ut sonden och bara ge flaska. Man vill ju gärna tro att det skulle gå lättare att suga om hon inte hade sonden i vägen men inte. Hon "tuttar" inte alls som hon gjorde förra veckan och jag kan inte förstå varför. Har även svårt att begripa att jag verkligen drog ut sonden nu när det verkligen funkade bra och JAG mådde bra.
Men jag kände som så att man måste ju ge henne en chans också och det tyckte de i stan var bra tänkt.
Tyvärr kommer vi nog få sätta sonden i kväll igen (när Fredrik kommer hem) men då ha en gräns för hur mycket vi kommer ge henne per gång, beroende hur mycket hon tar på flaskan innan Detta för att se om hon kan tänkas bli något hungrig. Än så länge har hon inte varit ledsen för att hon är hungrig...konstigt tycker jag, för det borde hon ju vara nu!?
Åh, vad jobbigt detta blev igen. Väntar nu samtal från en sjuksyster som skulle prata med "vår" doktor för att se hur vi går vidare. Återkommer så klart i "fallet Svea". I lördags morse var jag riktigt hurtig, gick upp vid 07 och var faktiskt ute och gick innan frukost. Det var ganska skönt och det blev femte gången den veckan jag gick.
Min syster Sofie frågade hur det går med vikten och jag kan väl säga "sådär" där med.
I torsdags eller om det var fredags så vägde jag 81,3 så det var ju ett liiiitet plus men jag tycker inte det är någon katastrof men jag hoppas att det ska börja krypa neråt igen.
Måste vara bättre på att äta ordentligt men jag vet att jag "glömmer" bort mig själv när det är så mycket med Svea.

Så här mysigt hade Fredrik och Svea och "pappa" när jag kom in från min promenad.


I lördags var jag och Svante och Elishocky i Linköping. Det var LHC mot HV 71. Jag var väldigt skeptisk innan, ville inte alls åka men som tur var kom vi iväg för det var verkligen jättekul. Det var genom jobbet som vi hade fått biljetter och mina chefer var också med. Först var vi på MC donalds och åt och sen var vi i Cloettahallen 18,30 då matchen började.


Matchen var jättejämn och det slutade med att jag skrek och hejjade som tusan när Linköping gjorde mål, ha-ha-ha! Slutresultatet blev tyvärr förlust för LHC med 3-4. Men kul var det!
Och barnen var överlyckliga!
Vi missade ju melodifestivalen men hörde den på radion när vi åkte hem och det gick som jag hoppades. Är nu bara lite rädd att de ska "spela sönder" låten på radio så att jag ska tröttna på den.
Vi hittade ju en LHC-shop där Svante köpte en halsduk, Elis en hatt och Svea fick en body, gullig va?
Det var lite roligt när Elis skrek: HV suger, Linköping äger!!! "Gubben" framför tittade lite snett på oss;-)


Igår åkte jag och Elis på bio med Mia och Oliwer. Vi såg "det regnar köttbullar", ganska rolig film. Något för Svea att se så kanske hon skulle bli hungrig????




Idag har jag varit och fikat hos Nettan och Göran, skönt att få lite stöd! Det behöver jag nu känner jag.
Så här söt är i alla fall Svea idag och än verkar hon ju må bra.
Hoppas bara det fortsätter så (för mina nervers skull...)
Nu ska jag prova att ge henne lite innan jag hämtar barnen.









1 kommentar:

sara sa...

Hon ser ut att sitta väligt skönt där allafall! :) Pratade med ussan förut om ci kunde synka nån/några dagar för att komma ner till viken. Men det blir nog inte förs nästa måndag. Så får vi se om vi stannar en eller två nätter :) Lycka till med allt, som pappa alltid säger, det är bara att bryta ihop och komma igen ;) (folke har börjat kräkas igen, så jag förstår hur du känner när det går "bakÅT" igen...