tisdag 2 mars 2010

Svårt beslut.............

Nu har jag gjort det! Tagit ett svårt beslut. Har gått och grunnat i flera dagar på hur jag skulle göra, funderade hit och dit. Så himla vemodigt och tråkigt men till slut bestämde jag mig.

Jag började egentligen igår kväll....bara det var jobbigt beslut att ta....att släcka dem, det blev ju så mörkt!
Men idag har jag gjort det.................tagit bort och ställt undan mina ADVENTsljusstakar! Böööööl!
Vill inte, julen varar ju enda ut till påska sägs det ju men folk som åker förbi här kan ju tro att man inte är som man ska.... Så nu är de uppsatta på vinden igen och beräknas plockas fram i nov-dec.


Idag mår Elis bättre och febern är lägre. Vi var inte så kaxiga någon av oss igår kväll när tempen bara steg och steg och var uppe på 40,8 som mest. Fredrik pratade med sjukvårdsupplysningen och hon tyckte vi skulle åka in till jourvårdcentralen i N-köping....så det gjorde han. Snabbsänkan låg ju på 78 på förmiddagen och nu hade den stigit till 92, men läkaren tyckte inte det var alarmerande så det gjorde att vi lugnade ner oss både Fredrik och jag.
Nu vill jag att det ska vara lugnt ett tag framöver med barnen, vill ha lite frid och fröjd.


Skulle ta ett kort på Elis men han vägrar att vara med på bild.....-Jag får ont i ögonen när du tar kort, säger han. Han är blek som ett vitt lakan men är i alla fall uppe idag. Dock äter han inte så mycket (mycket mindre än vanligt) men det viktigaste är att han dricker säger de på sjukvårdsupplysningen.
Vet inte om jag törs skriva det här men det känns som om Svea är en ny person sen hon började med "Nutte". Hon är mycket gladare, verkar vara mer hungrig, visar att hon är hungrig, skruvar inte så mycket på sig på nätterna, helt enkelt verkar hon må bättre. Så skönt!
Detta medför naturligtvis att jag mår bättre också och att jag ser lite ljusare på framtiden nu.
Har dragit ner ordentligt på pumpningen, max två gånger per dygn blir det och det verkar som om jag har börjat sina.
Har ju ganska lång erfarenhet av hur man sinlägger kor så detta ska väl inte bli några problem.....!?


Var på BVC igår och vägde och mätte Svea, nu väger hon 6140 gram och följer fortfarande sin kurva, hon var 61,5 cm lång, så hon har växt nästan 10 cm på längden, vilket märks, det är ingen bebis vi har längre.........

I dag har jag även hunnit med att dammsuga och skura golvet...välbehövligt! Isa fäller jättemycket nu, så from. nu är hon stationerad i hallen ett tag framöver, för att slippa alla hundhår som har en förmåga att hamna i munnen på Svea.
Hej, svejs!


5 kommentarer:

Niklas sa...

Hahaha....trodde det hade hänt nåt riktigt otäckt när jag läste din överskrift på blogginlägget!!! :o))

Jag förstår att Svea verkar nöjdare, lugnare & gladare!!!
Jag har sett med egna ögon hur barn kan gå från "monster" till änglar på nolltid när de fått "rätt" mat!! :o))
Jag har ju själv hudceliaki & vet hur det blir när man äter "fel"..... :o((

Nutte smakar ju f..n självt (tycker jag!!!).....har hon ätit det på nappflaskan eller har ni fått annat? Fast jag vet att de små verkade inte tycka att det va´ så "räligt" som vi vuxna...... ;o))

Hoppas nu att ni får lite lugn & ro på barnafronten....... :o))

Ha det gott!!!
Kramar PIA

Anonym sa...

Knäppis! Advent slutar vid jul!

Jag tror att Elis behöver Nutte. Sätt sond på honom ikväll, jag kan hjälpa till! Hälsa honom det, så kanske han äter av ren förskräckelse...
Kram Nettan

Björköborna sa...

Haha Nettan, din kommentar är för skön :)

Kram från Christel

Mia sa...

Hm,vet du...jag tänkte faktiskt på att du hade dem kvar...i söndags! Men tänkte att ni har ju haft så mkt ikring er nu så det inte var så viktigt. Men håller med,det ÄR sorligt att plocka ner dem.
Ja tack för trevligt sällskap i söndags,DET är ju meningen att du ska prata av dej - jag tröttnar inte på "tjat". Hoppas,och tror inte det blir sista gången heller...
Hoppas Elis piggar på sig snart,och så härligt att höra att Svante och du hade en lyckad bio-kväll!
Håller med om att Svea verkar vara "en ny tjej",såg mkt nöjd ut att få ligga i sängen och gosa med pappa!
Här är det forfarande hostigt (o feber).
Kram

Anonym sa...

Gillar bilden med uggledräkten, det är så mkt mönster o prylar att det nästan är svårt att upptäcka Svea där i mitten!
/Sara (HÄRLIGT att Svea tycks gilla nya maten!)